برنامه کشورهای شرقی برای محدود کردن انتشار گازهای خروجی کند است


واشنگتن – برنامه بلند پروازانه ایالت های شرقی برای یک برنامه منطقه ای برای محدود کردن و تجارت برای محدود کردن انتشار گازهای گلخانه ای از اتومبیل ها و کامیون ها از روز دوشنبه به آرامی آغاز شد ، پس از تنها سه ایالت – کانتیکت ، ماساچوست و رود آیلند – به علاوه واشنگتن ، رسما کلمبیا موافقت کرد که آن را بپذیرد.

حامیان این برنامه در ابتدا بر مشارکت گسترده تری تمرکز داشتند و ابراز امیدواری کردند که بعداً کشورهای بیشتری بتوانند به آن بپیوندند. سال گذشته ، 11 کشور شمال شرقی و میانه آتلانتیک ، که یک پنجم جمعیت ایالات متحده را تشکیل می دهند ، پیش نویس نسخه ای از طرح را امضا کردند که محدودیتی را تعیین می کند که به مرور زمان باید کاهش یابد در کل مقدار دی اکسید کربن قابل آزاد شدن از وسایل نقلیه ای که از بنزین یا گازوئیل به عنوان سوخت استفاده می کنند.

اما تاکنون فقط چند کشور گفته اند که اجرای این سیاست را آغاز می کنند. در بیانیه جداگانه ای در روز دوشنبه ، هشت کشور دیگر امکان پیوستن به تاریخ آینده را باز گذاشتند ، اما هنوز تعهدی در این زمینه نداده اند. این ایالت ها شامل دلاور ، مریلند ، نیوجرسی ، نیویورک ، کارولینای شمالی ، پنسیلوانیا ، ورمونت و ویرجینیا هستند.

بر اساس برنامه محدود کردن و تجارت اتومبیل ها و کامیون ها ، که از سال 2023 آغاز می شود ، شرکت های سوخت برای هر تن دی اکسید کربن تولید شده توسط سوخت خود ، کمک های مالی را از کشورهای شرکت کننده ، به طور مستقیم یا در بازار ثانویه خریداری می کنند. سپس کشورها درآمد خود را در تلاش برای کاهش انتشار از حمل و نقل مانند قطارها ، اتوبوس ها یا زیرساخت های شارژ وسایل نقلیه الکتریکی سرمایه گذاری می کنند.

در مرحله اولیه خود ، این برنامه با هدف کاهش انتشار آلاینده های خودرو تا سال 2032 تا 26٪ در کشورهای شرکت کننده انجام شده است. طرفداران این طرح تخمین می زنند که این می تواند قیمت بنزین را در هر گالن حدود 5 تا 9 سنت افزایش دهد ، در حالی که طی دهه آینده سالیانه حدود 300 میلیون دلار درآمد برای کانکتیکات ، ماساچوست ، رود آیلند و واشنگتن دی.

کاتلین آ. تئوکاریدس ، دبیر دفتر اجرایی انرژی و محیط زیست ماساچوست ، با بیان اینکه چرا ماساچوست به جلو حرکت می کند ، گفت: “ما در نقطه ای هستیم که اقدامات اقلیمی نمی تواند صبر کند.” فرماندار جمهوریخواه چارلی بیکر هدف خود را در سال جاری تعیین کرده است تا میزان انتشار گازهای گلخانه ای در این کشور را تا سال 2050 به صفر برساند.

خانم Theocharides گفت که او انتظار دارد که کشورهای بیشتری به برنامه بپیوندند ، که از یک درآمد ثابت برای گزینه های حمل و نقل پاک تر در زمانی که آژانس های حمل و نقل عمومی در سراسر کشور با آن روبرو بودند ، بهره مند شدند. به دلیل همه گیری ویروس کرونا با کمبود بودجه زیادی روبرو شده است.

خانم تئوکاریدس گفت: “پنجره پیوستن به برنامه امروز باز می شود و این پنجره باز خواهد ماند.” “ایالت ها می توانند در زمانی مناسب تر برای آنها بپیوندند.”

ابتکار جدید حمل و نقل از یک برنامه بین دولتی مشابه برای محدود کردن و تجارت آلودگی نیروگاه ها الگوبرداری شده است که به عنوان طرح گازهای گلخانه ای منطقه ای شناخته می شود. این طرح در سال 2005 فقط با هفت ایالت شامل کنتیکت ، ماساچوست و نیویورک در حال اجرا بود.

اما 10 کشور پیش از این برنامه نیروگاه را تصویب کرده اند که تاکنون 3.7 میلیارد دلار برای برنامه های دولت برای بهره وری و انرژی های تجدید پذیر جمع آوری کرده است. دیگر صادرکنندگان بزرگ ، از جمله ویرجینیا و پنسیلوانیا ، در حال مذاکره برای پیوستن هستند.

با این حال ، ایده شارژ خودروها و کامیون ها برای قیمت های بالاتر برای آلودگی آب و هوای آنها همچنان بحث برانگیز است. سال گذشته ، جان سانونونو ، فرماندار نیوهمپشایر ، جمهوری خواه ، اعلام کرد که از ابتکار حمل و نقل کناره گیری خواهد کرد. گفتن وی “نمایندگان گرانیت را مجبور به پرداخت هزینه بیشتر برای گاز خود فقط برای یارانه زیرساخت های در حال فروپاشی سایر کشورها نمی کند.”

در ژانویه ، فرماندار ورمونت ، فیل اسکات ، یک جمهوری خواه ، نسبت به این برنامه ابراز تردید کرد و گفت بسیاری از مردم ورمونتر چاره ای جز رانندگی در مسافت های طولانی ندارند و “آنها فقط نمی توانند از پیشنهادهایی که هزینه آنها را گران می کند پشتیبانی کنند.” ” فرماندار ماین ، جانت میلز ، یک دموکرات ، گفت که “در تصمیم گیری در مورد پیوستن به این طرح” با احتیاط مناسب “عمل خواهد کرد.

لیندسی کریت ، سخنگوی فرماندار میلز ، در نامه ای الکترونیکی گفت که ماین “با ادامه پیشرفت” “نظارت خود را ادامه می دهد” ، اما “ما هنوز نگران کمبود مشخصات اجرای و تأثیر بالقوه بر مصرف کنندگان ماین هستیم.” . سخنگوی فرماندار اسکات به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.

طرفداران ابتکار حمل و نقل می گویند که مزایای برنامه آب و هوا – و همچنین مزایای بهداشتی کاهش انتشار گازهای گلخانه ای – هزینه های آن بیشتر از هزینه های آن است. مطالعه ای از دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه چانگ دانشگاه هاروارد تخمین می زند که اگر این طرح به طور گسترده اجرا شود ، می تواند از جلوگیری از مرگ 1000 نفره زودرس در سال در مناطق شمال شرقی و میانه آتلانتیک جلوگیری کند.

با این حال ، این طرح توسط برخی گروه ها مورد انتقاد قرار گرفته است و آنها می گویند این برنامه برای کمک به جوامع رنگارنگ که به طور نامتناسب در نزدیکی بزرگراه ها زندگی می کنند و از اثرات آلودگی لوله های اگزوز رنج می برند ، به اندازه کافی پیش نمی رود. در حالی که کشورهای شرکت کننده در ابتکار عمل گفته اند که حداقل 35 درصد از درآمد جدید را به جوامع محروم اختصاص می دهند ، اما این امر باعث اطمینان بسیاری از منتقدان نشده است.

ماریا لوپز-نونیز ، معاون سازمان سازمان و حمایت از مشاغل Ironbound Community گفت ، در نیوجرسی ، برخی از فرماندار خواسته اند كه به ابتكار نپیوندد و در عوض روش دیگری را اتخاذ می كند ، كه این امر به كاهش آلودگی اجباری در مناطق آسیب پذیر نیاز دارد. سازمان غیر انتفاعی مستقر در نیوجرسی.

وی گفت: “من افتخار می کنم که می بینم نیوجرسی در سیستم نیست.” “ما به مراحل جسورانه تری نیاز داریم و نمی توانیم همچنان ادعا کنیم که راه حل های اضافی جواب می دهند.”

الكساندرا آلتمن ، سخنگوی فرماندار نیوجرسی ، فیل مورفی ، گفت كه این كشور “ارزیابی” ابتكار حمل و نقل را ادامه می دهد ، اما همچنین گفت: “كاهش انتشار گازهای گلخانه ای در جوامعی كه از نظر تاریخی تحت تأثیر سطح نامتناسب آلودگی قرار دارند ، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در میان جوامعی هستند که بیشتر در معرض تأثیرات سوverse تغییرات آب و هوایی هستند. “

ابتکار حمل و نقل در حالی صورت می گیرد که بسیاری از سیاست گذاران اقلیم ایالت توجه خود را از بخش تولید برق معطوف کرده اند – جایی که با بازنشستگی شرکت های برق نیروگاه های با زغال سنگ به گازهای طبیعی پاک تر و ارزانتر ، انتشار به سرعت کاهش می یابد. حمل و نقل ، جایی که موتورهای بنزینی و دیزلی در همه جا باقی می مانند.

اکنون حمل و نقل مسئول یک سوم انتشار دی اکسیدکربن کشور است که بزرگترین بخش منفرد است و به گفته کارشناسان بعید است بسیاری از کشورها اهداف متقابل خود را در زمینه تغییر اقلیم تحقق بخشند بدون اینکه مردم را متقاعد کنند که به وسایل نقلیه الکتریکی تمیزتر یا انواع دیگر مسافرت مانند حمل و نقل عمومی یا دوچرخه سواری.

رئیس جمهور منتخب جوزف بایدن جونیور قول داده است كه از استانداردهای سختگیرانه تر فدرال برای اتومبیل ها و كامیون های جدید پیروی كند ، كه در صورت اجرا می تواند به كاهش مصرف بنزین و جذابیت اقتصادی بیشتر وسایل نقلیه برقی كمك كند.

کتی دایکز ، کمیسر گروه انرژی و حفاظت از محیط زیست در کنتیکت ، گفت: “گام هایی که ما بر می داریم مکمل هرگونه پشتیبانی فدرال است که صورت گرفته است.”

به گفته تحلیلگران ، تأثیرات نهایی محدودیت وسایل نقلیه و برنامه تجارت ممکن است به تعداد کشورهایی که در نهایت به آن ملحق می شوند بستگی داشته باشد. چهار حوزه قضایی که روز دوشنبه به آن پیوستند ، کمتر از 3 درصد از میزان حمل و نقل کشور را تشکیل می دهد ، در حالی که هشت کشور با توجه به گزینه های خود ، 18 درصد دیگر را تشکیل می دهند.

جوردن اشتوت ، مدیر برنامه های کربن در مرکز آکادیا ، یک گروه تحقیقاتی و منافع عمومی ، گفت: “در حال حاضر ، بسیاری از کشورها واقعاً بر پاسخ های Covid-19 و بهبود اقتصادی خود متمرکز شده اند ، که این امر نیاز به توجه زیادی از سوی استانداران دارد.” نیوانگلند ، که اصرار به انرژی پاک تر دارد. “اکنون که این برنامه به جلو حرکت می کند ، من فکر می کنم که کشورهای بیشتری را شاهد خواهیم بود ، اما من هنوز هم نمی خواهم فرضی ارائه دهم.”




منبع: khabar-aseman.ir

دیدگاهتان را بنویسید

Comment
Name*
Mail*
Website*