سایز و شکل آن ها نیز متفاوت است .برای ساخت پیستون ها معمولا از چدن یا فولاد ریخته گری و همینطور از آلیاژ های آلومینیوم استفاده می شود . با توجه به نتایج به دست آمده از تست های رادیوگرافی قطعات ، فرآیند ساخت پیستون با استفاده از آلیاژ آلومینیم مقاومت بالایی دارد . نزدیک شدن مرکز ثقل خودرو به زمین یعنی بهتر شدن فرمان پذیری خودرو. یعنی دو سیلندر در یک طرف میل لنگ و دو سیلندر در طرف دیگر قرار دارند. پس وقتی میشنوید که موتور یک خودروی ۲ لیتری است، یعنی ۲ لیتر هوا در آن میگنجد. علت اصلی این گرم شدن بیش از اندازه هم آن است که یا مخلوط سوخت و هوا خیلی رقیق است و یا اینکه اشکالی در کار سیستم خنک کننده موتور پدید آمده است. به گزارش سایت خبری ساعد نیوز ، پیستون (Piston) این قطعه بخشی از سیستم احتراق داخلی خودرو است که با فشار گاز ناشی از احتراق در محفظه احتراق بالای سیلندر عمل می کند. در شکل زیر یک سیستم چهار سیلندر نشان داده شده که در هر سیلندر آن چهار سوپاپ استفاده شده است.

در صورتی که با سرعت بالایی در حال رانندگی باشید، در هر سیلندر، این اتفاق 30 تا 40 بار در ثانیه رخ میدهد. پیشرفت بیشتر موتورهای دیزل، تا توسعه سامانههای پیشرفته تزریق سوخت در دهه ۱۹۳۰ طول کشید. از طرفی هم ممکن است رینگ بصورتی قفل شود که موجب ایجاد خط و خش و فرسایش در دیواره سیلندر گردد که در طول زمان منجر به تحمیل هزینه های بسیار به صاحبان خودرو می پیستون قایق شود. در اینجا باید گفت بر خلاف تصور، شوینده های انژکتور تا حدی موجب برطرف شدن کربن های تجمع یافته در داخل سیلندر که در کیلومترهای بالا مقدمات صدمه به موتور را فراهم می پمپ 9 پیستون تراکتوری کند، می شود. استفاده از سوخت بی کیفیت سبب تولید دوده و کربن بیشتری درمحفظه احتراق می گردد که با گذشت زمان و تجمع این کربن ها موجب ایجاد قفل رینگ و صدمه به موتور خودرو شما می شود. عدم تعویض به موقع روغن موتور سبب اشباع شدن روغن از کربن و باقی گذاشتن رسوبات کربنی بر روی قطعات موتور می گردد. کانفیگ دیگری از موتورهای W شکل بصورت ۳ سیلندر یا مضربی از سه روی محور میل لنگ است که در موتورهای ۱۲ سیلندر استفاده می شود. در این نوع از موتور، چهار پیستون یا مضربی از چهار با زاویه روی یک محور قرار می گیرند.

در موتورهای خطی، پیستونها در بالای میل لنگ قرار می گیرند. در شکل زیر موقعیت پیستون در موتور خودرو را مشاهده می کنید ، پیستون ها با رنگ نارنجی نشان داده شده اند. موتورهای تک سیلندر قدرت کافی برای راه بردن یک خودرو را ندارند. برای نصب و راه اندازی در موتورهای که در معرض بار های سنگین قرار دارند ترجیح داده می شود . همانگونه که ملاحظه می شود با وجود لبه شیبداری در قسمت بالایی رینگ پیستون، هنگامی که پیستون و رینگ به سمت بالا حرکت می کنند، رینگ بر روی لایه روغن روی جداره سیلندر لغزیده و از جارو کردن روغن به سمت محفظه احتراق جلوگیری می شود، درحالیکه هنگام حرکت رینگ و پیستون به سمت پایین، توسط لبه تیز رینگ، روغن ها از روی دیواره سیلندر جارو شده و از طریق جا رینگی و سوراخ ها و شیارهای جا رینگی به داخل پیستون و نهایتاً به درون کارتل هدایت می شود. این باعث افزایش واحد فشار (میزان نیروی اندازه گیری شده بر روی سطح مماس رینگ) اعمالی بر روی جداره سیلندر میشود. در صنعت کشتیرانی هم موتورهای کشتیهای تجاری عمدتاً از موتورهای بسیار بزرگ دیزلی استفاده میشود. هم چنین آرایش سیلندرها برای کمتر شدن لرزش بسیار مهم است، مثلاً از یک موتور خطی نمیتوان انتظار زیادی برای کاهش لرزش داشت.

اما وقتی که سیلندرها روبه روی هم یا v شکل اند، لرزش یکدیگر را خنثی میکنند. این پیستون ها معمولا در ماشین های مسابقه ای و ماشین هایی که فشار زیادی روی آن ها است استفاده می شود . همانطور که می دانید ، نمی توان پیستون را طوری ساخت که خودش را آب بندی کند . همچنین اگر در دور بالای موتور صدا افزایش پیدا کند احتمال خراب بودن این قطعه بسیار زیاد است. پس باید بتواند این حرارت شدید را کنترل کند هرچند که موتورهای بسیار قوی و قدرتمندی هستند که حرارت بسیار زیادتری را تولید میکنند . شاید بپرسید اگر این حرارت بسیار شدید در حال تولید شدن است پس چطور این قطعه باید روغنکاری شود ؟ اگر علت بروز این مشکل بخاطر یاتاقان سر بزرگ شاتون بوده باشد لازم است که بیرینگهای میل لنگ و بخش های نشت بندی کننده آن را تعویض نمائید. این اصطلاح زمانی به کار میرود که شاتون خودرو شکسته باشد. خب، باید بدانید که خودروها به هر تعداد که نیاز باشد میتوانند پیستون و سیلندر داشته باشند و روشن است که تعداد سیلندرها و نحوهٔ قرار گیری آنها کنار هم تاثیر زیادی بر روی قدرت خودرو خواهد داشت.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد پیستون لنت ترمز لطفا از سایت ما دیدن کنید.

ایندکسر