وعده های آب و هوایی بوتیگیگ: او واقعاً چه کاری می تواند انجام دهد؟


واشنگتن – پیت بوتیگیگ ، انتخاب رئیس جمهور بایدن به عنوان سرپرست وزارت حمل و نقل ، در جریان جلسه استماع تأیید سنا در روز پنجشنبه ، قول داد که تغییر آب و هوا را به عنوان اولویت اصلی قرار دهد.

اما این س theال را ایجاد می کند: وزیر حمل و نقل واقعاً چه مقدار می تواند برای کاهش میزان انتشار از ناوگان عظیم اتومبیل ، کامیون و هواپیما به درجات مختلف – تمام آنچه آژانس نظارت می کند؟

اکنون حمل و نقل سالانه یک سوم گازهای گلخانه ای کشور را تشکیل می دهد. و تمیز کردن بخش به سختی مشکل بوده است ، زیرا اکثر آمریکایی ها عمیقاً به وسایل نقلیه بنزینی وابسته هستند تا هر روز رفت و آمد کنند.

آژانس فدرال تعدادی اهرم سیاسی قدرتمند دارد که می توان با استفاده از آنها سعی در تغییر آن کرد. یک استراتژی می تواند تشویق دولت های ایالات متحده برای بازنگری در نحوه طراحی جاده ها و سیستم های حمل و نقل انبوه خود باشد و ایالات متحده را از وابستگی خود به سفرهای جاده ای دور کند. مورد دیگر کمک به بالا بردن استانداردهای مصرف سوخت برای خودروهای جدید و کامیون ها و ارتقا وسایل نقلیه الکتریکی تمیزتر است.

اما محدودیتهای مهمی نیز وجود دارد: اگر امیدوار است بتواند نحوه اداره کشور را به میزان قابل توجهی تغییر دهد ، آقای بوتیگیگ مجبور خواهد شد قانون گذاران را به تصویب قانون اساسی جدید ترغیب کند. این می تواند یک میدان مین سیاسی باشد.

در اینجا نگاهی داریم به آنچه وزارت حمل و نقل می تواند با توجه به سیاست های آب و هوایی انجام دهد.

بیشتر هزینه های وزارت راه و حمل و نقل عمومی که در سال گذشته حدود 47 میلیارد دلار بوده است ، با فرمول های سختگیرانه تعیین شده توسط کنگره انجام می شود.

اما نه همه

این وزارتخانه همچنین هر ساله حدود 1 میلیارد دلار به عنوان کمک هزینه رقابتی برای کمک به ایالات و شهرها در تأمین بودجه پروژه های حمل و نقل فردی تأمین می کند. کارشناسان گفتند که آقای بوتیگیگ آزادی قابل توجهی در بازسازی سریع این برنامه های کمک هزینه دارد.

دولت ترامپ اغلب برای پروژه های جاده ای که سفرهای اتومبیل را ترویج می دهند ، مانند 34.6 میلیون دلار برای مبادله بزرگراه ها در حمایت از تأسیسات جدید در لیگ ملی فوتبال در کارولینای جنوبی ، کمک هزینه می کند. در مقابل ، آژانس آب و هوایی ممکن است اعلام کند که به دنبال پیشنهاداتی برای ارائه گزینه های جایگزین برای رانندگی مانند پروژه های اتوبوس یا دوچرخه است.

پاول لوئیس ، معاون سیاسی و دارایی مرکز حمل و نقل Eno ، گفت: “این مقدار کمی پول است ، اما سیگنال شدیدی به ایالات و شهرها می فرستد.” “و من انتظار دارم كه دولت جدید تأكید بیشتری بر روی پروژه های مناسب آب و هوا داشته باشد.”

ایالت های منفرد – و نه دولت فدرال – معمولاً آخرین حرف را در مورد چگونگی صرف سالانه میلیاردها دلار فدرال در ساخت یا تعمیر جاده ها و حمل و نقل عمومی دارند.

با این حال ، وزارت حمل و نقل ممکن است از دولت ها بخواهد که شروع به نظارت بر انتشار گازهای گلخانه ای از سیستم های حمل و نقل خود کنند و اهدافی را برای کاهش آن به مرور زمان تعیین کنند. اگرچه کشورها ملزم به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای نخواهند بود ، اما کمی شفافیت می تواند تا حد زیادی کمک کند.

کوین دی گود ، مدیر سیاست زیرساخت در مرکز لیبرال پیشرفت آمریکایی ، که تغییر سیاست را توصیه می کند ، گفت: “در حال حاضر ، ما حتی میزان انتشار گازهای گلخانه ای را اندازه گیری نمی کنیم و از آنها برای تحریک انتخاب پروژه استفاده می کنیم.”

آقای دگود گفت ، این وزارتخانه می تواند به ایالات و شهرها کمک کند تا جاده ها و پل هایی را که در معرض آسیب دیدن هستند ، در اثر بالا آمدن سطح دریا و سایر شرایط آب و هوایی شدید ناشی از تغییر اقلیم ، شناسایی کنند.

طبق قانون ، وزارت حمل و نقل در حال کار با آژانس حفاظت از محیط زیست برای تدوین استانداردهای فدرال صرفه جویی در مصرف سوخت است که نیاز به اتومبیل های جدید ، SUV و وانت های فروخته شده در ایالات متحده دارد تا به مرور زمان از بنزین کمتری استفاده کنند.

دولت اوباما از این قدرت استفاده می کند تا خودروسازان را ملزم به بهبود کارایی ناوگان خود به طور متوسط ​​5 درصد در سال برای سالهای مدل 2021 تا 2026 کند. دولت ترامپ این میزان را به 1.5 درصد در سال کاهش داده است. روز چهارشنبه ، آقای بایدن از دو آژانس خواست تا در تصمیم گیری تجدید نظر کرده و قوانین جدید ، احتمالاً جاه طلبانه تری را تا ژوئیه پیشنهاد دهند.

بخش حمل و نقل سهم قابل توجهی در این قوانین خواهد داشت ، که می تواند به طور بالقوه برای تشویق تولید کنندگان خودرو به فروش وسایل نقلیه الکتریکی تمیزتر کمک کند. با این حال ، یک چالش این است که آمریکایی های بیشتری در حال خرید SUV هستند که منجر به رکود در کل مصرف سوخت شده است.

آقای بایدن همچنین هدف خود را نصب 500000 ایستگاه شارژ جدید برای وسایل نقلیه الکتریکی طی یک دهه آینده قرار داده است. دستیابی به این هدف دلهره آور احتمالاً به کنگره نیاز دارد که میلیاردها دلار هزینه جدید بپردازد. با این حال ، بخش حمل و نقل می تواند به تعیین نحوه و محل ساخت این شارژرها کمک کند.

آژانس های حمل و نقل عمومی ایالات متحده در شرایط سخت مالی قرار دارند زیرا شیوع ویروس کرونا اجازه سوار شدن را نمی دهد. بدون کمک فدرال قابل توجه ، کارشناسان هشدار دادند که سیستم های اتوبوس و مترو ممکن است سقوط کند ، و با کاهش روند همه گیر ، کشور بیشتر به آلودگی اتومبیل های شخصی و SUV وابسته شود.

این موضوع در درجه اول مربوط به کنگره است: نمایندگان در دسامبر گذشته 14 میلیارد دلار کمک ترانزیتی تصویب کردند و بایدن نیز 20 میلیارد دلار دیگر را به عنوان قانون جدید بهبودی پیشنهاد داد.

اما اداره حمل و نقل احتمالاً از نزدیک در کمک به آژانس های حمل و نقل که دوباره روی پا هستند نقش دارد.

“آن شیكانی” ، متخصص در مورد زیرساخت در شورای حفاظت از منابع طبیعی ، گروه زیست محیطی.

در نهایت ، به گفته کارشناسان ، کاهش قابل توجهی در تولید گازهای گلخانه ای در آمریکا دشوار خواهد بود مگر اینکه کنگره برای تمدید بودجه فدرال برای حمل و نقل مداخله کند.

فرصت پیش بینی شده: دور فعلی هزینه های بزرگراه های فدرال در اواخر سال جاری منقضی می شود.

قانونگذاران در مجلس نمایندگان و سنا پیش از این اصلاحاتی را ارائه داده اند که می تواند به طور بالقوه میزان انتشار از بخش حمل و نقل را کاهش دهد. این ایده ها شامل افزایش کل بودجه موجود برای حمل و نقل انبوه و زیرساخت های وسایل نقلیه الکتریکی ، ترویج دوچرخه سواری و پیاده روی و تحمیل شرایط آب و هوایی جدید بر فرمول های موجود هزینه بزرگراه است.

هنوز هم ، به خصوص در مجلس سنا که کاملاً تقسیم شده است ، هرگونه تغییر بحث برانگیز خواهد بود.

آقای لوئیس ، از مرکز حمل و نقل Eno ، گفت: “هنگامی که شما شروع به انتقال وجوه می کنید ، برخی از ایالت ها برنده می شوند و برخی دیگر ضرر می کنند.” “این بدان معنی است که اصلاحات عظیم می تواند با یک مبارزه سیاسی طولانی مدت روبرو شود.”


منبع: khabar-aseman.ir

دیدگاهتان را بنویسید

Comment
Name*
Mail*
Website*