کشتی قرن نوزدهم با فرسایش سریع در فلوریدا کشف شد


ST آگوستین ، فلای دیری نپایید که کارولین ادی در سال 1880 از فلوریدا با باری به سمت ساحل حرکت کرد ، یک طوفان قدرتمند تقریباً آنرا پاره کرد و خدمه را پرتاب کرد و به تقلبی که دو روز قبل از شسته شدن کشتی به لاشه رسیده بود ، پیوست.

بیش از 140 سال بعد ، یک زن و شوهر که در امتداد ساحل هلال احمر قدم می زدند در این ماه متوجه شدند که درختان و پیچ و مهره های چوبی در یک شکل موازی از شن و ماسه بیرون زده اند ، پس از طوفان گرمسیری دیگر ، اتا ، ساحل را با امواج شدید و باد شدید خرد کرد.

باستان شناسان دریایی معتقدند که اینها ممکن است استخوانهای کارولین ادی باشد که بیش از یک قرن از پتوی ماسه حفظ شده است.

چاک ماید ، باستان شناس دریایی از برنامه دریایی باستان شناسی فانوس دریایی در سنت آگوستین ، فلوریدا ، گفت: “تمام این مدت او اینجا زیر تپه های شنی نشسته بود و ناگهان به لطف مادر طبیعت آنجا بود.”

پس از کشف ، آقای مایده و تیمش برای ثبت و شناسایی لاشه هواپیما ، حفره های کوچکی در شن و ماسه حفر کردند که قسمت هایی از کشتی را در جزر و مد کم نشان می دهد.

اما مستند سازی کشتی مسابقه ای با زمان و امواج است. دو هفته پیش ، جزر و مد کم نزدیک به پنج فوت درختان باز را نشان داد. روز بعد یک کشش 20 فوتی قابل مشاهده بود. اما از آن زمان شن و ماسه ها تغییر مکان داده و کشتی را کاملاً پوشانده است.

تیم وی با اندازه گیری ، یادداشت و هزاران عکس قصد دارد یک مدل سه بعدی دیجیتال از کشتی ایجاد کند.

وی روز سه شنبه در حالی که جمعیت کوچکی در اطراف منطقه ای که باستان شناسان در آن کار می کردند جمع شد ، گفت: “ما هرگز نخواهیم دید که ویرانه ها همزمان در اینجا در ساحل باز شوند ، اما آنها را در صفحه رایانه خود خواهیم دید. کودکان جیغ می کشیدند و در امواج پاشیده می شدند. کسی Gatorade و کلوچه ها را به تیم آورد.

حدود ساعت 15:00 ، امواج در امتداد لبه سایت شروع به رانش کردند و تیم با احتیاط شن و ماسه را برای محافظت از چوب جمع کردند. اگر قرار بود كشتی كاملاً حفر شود ، روندی كه می تواند میلیون ها دلار هزینه داشته باشد ، ظرف چند روز خرد و متلاشی می شود.

وی گفت ، تاکنون محققان بقایای یک کشتی چوبی “بسیار مستحکم ، بسیار مستحکم” را پیدا کرده اند که اندازه آن در فوت و اینچ است ، که نشان می دهد این کشتی در ایالات متحده ، کانادا یا انگلیس ساخته شده است.

در بدنه ، باستان شناسان پیچ و مهره های آهنی ، بستهای چوبی موسوم به میخ های چوبی و چندین سنبله برنز که در ورق مس خارجی کشتی استفاده شده است را یافته اند که تا دهه 1830 محبوب نبودند. اندازه پیش بینی شده آن همزمان با سوابق کارولین ادی است.

آقای ماید گفت: “این بنا به اندازه کافی محکم ساخته شده است تا یک کشتی الوار باشد ، لنگرهای مناسبی برای کشتی بودن از دهه 1800 و درختان مناسب برای کشتی از دهه 1800 را دارد.” “کارولین ادی مظنون اصلی ما است.”

آقای ماید گفت ، سوابق نشان می دهد که کارولین ادی در سال 1862 به عنوان کشتی تأمین کننده ارتش ایالات متحده در طول جنگ داخلی ساخته شد و بعدا به یک تاجر فروخته شد.

نیویورک تایمز گزارش داد ، وی در 27 آگوست 1880 با خدمه کاپیتان جورج وارن و هفت ملوان راهی نیویورک یا فیلادلفیا شد ، اما با طوفانی روبرو شد که آن را پر از آب کرد و دکل ، فرمان و عرشه بار را پاره کرد.

تایمز گزارش داد: “کاپیتان به چرخش زده شد و مبهوت شد و وقتی به هوش آمد ، هیچ یک از خدمه اطراف خود را ندید.” کاپیتان ادامه داد: “در آستانه غرق شدن در آب و غرق شدن بود درست همانطور که یکی از ملوانان از تقلبی که بقیه پناه گرفته بودند او را صدا زد.”

کاپیتان وارن بعداً به The Memphis Daily Appeal گفت: “این دریا مانند کوه بود.” این دریا کاملاً بزرگ بود ، بزرگتر از آنچه می خواهم دوباره ببینم.

کشتی خوش شانس بود. بر اساس گزارش های خبری ، کشتی دیگری به نام شهر SS ورا کروز در اثر طوفان غرق شد و در حوالی کیپ کاناورال غرق شد و منجر به کشته شدن نزدیک به 70 نفر شد. آقای ماید گفت ، مردم محلی در سنت آگوستین از اجسادی که با لباس و جواهرات ظریف در ساحل شسته شده اند ، تعریف می کنند.

وی گفت ، باربری کارولین ادی – الوار – احتمالاً “تنها چیزی بود که کشتی را نجات داد.”

پس از برخورد به شن و ماسه ، خدمه برای عبور از دو مایل دیگر به ساحل ، نزدیک ورودی ماتانزاس ، قایق ساختند. به گزارش تایمز ، آنها بارهای خود را در سنت آگوستین به قیمت 425 دلار و بقایای آن را با قیمت 110 دلار فروختند. باستان شناسان بر این باورند که اسکلت چوبی موجود در شن و ماسه تنها چیزی است که باقی مانده است و با گذشت زمان به یک تله ماسه در سیستم تپه های شنی ساحل تبدیل می شود.

آقای ماید گفت ، در حالی که برخی از کشتی های شکسته را می توان به طور قطعی شناسایی کرد ، معمولاً توسط اقلام موجود در محموله های آنها مانند شماره سریال سلاح ، شناسایی لاشه شناور که فاقد مصنوعات است دشوارتر است.

وی گفت: “مثل اینکه این یک تحقیق در صحنه جنایت است.” “ما همه این حقایق را گرد هم آورده ایم که می توانیم از همه آزمایشات پزشکی قانونی خود شناسایی کنیم.”

این تیم پرونده های کشتی را تجزیه و تحلیل می کند و نمونه های چوبی را برای تجزیه و تحلیل ایزوتوپ می فرستد تا ببیند آیا این الوار از نزدیک ماین ، جایی که کارولین ادی ساخته شده است ، می آید.

آقای ماید گفت ، کشف غیرمنتظره کشتی تا حدودی به دلیل اثرات فرسایشی طوفان متیو در سال 2016 و طوفان ایرما در سال 2017 که سواحل را در برابر شمال شرقی و طوفان گرمسیری اتا آسیب پذیر کرد ، ممکن بود.

وی افزود: فقط حدود 15 سال پیش ، تپه های شنی در ساحل هلال حدود 12 فوت ارتفاع داشتند. امروزه شن و ماسه نزدیک بقایای اطراف سطح دریا است و در جزر و مد کم غرق می شود.

دون رسیو ، استاد مهندسی اقیانوس در دانشگاه فلوریدا شمالی ، گفت: چند روز موج و وزش باد در هنگام طوفان گرمسیری اتا بهترین شرایط را برای “طوفان فرسایش کامل” در نزدیکی ورودی فراهم می کند.

کتی نگوین ، کارشناس هواشناسی از واحد خدمات ملی آب و هوا در جکسونویل ، گفت: این پاییز ، روزهای نروژ همزمان با جزر و مدی نجومی است.

خانم نگوین گفت: “نتیجه چندین دور حوادث باعث فرسایش در ساحل شمال شرقی آتلانتیک فلوریدا بود.”

فرسایش ساحلی ، که با تغییرات آب و هوایی تسریع می شود ، می تواند به معنای کشف بیشتر باستان شناسی در این منطقه باشد. آقای ماید گفت ، سنت آگوستین به تنهایی نیمی از دو کشتی غرق در دریا دارد ، یکی از سال 1764.

وی گفت: “در سواحل ما و دریا ، تاریخ مدفون زیادی وجود دارد.”

استفان دی سینگر ، غواصی که دو کتاب در مورد غرق کشتی ها در فلوریدا نوشته است ، گفت که تقریباً 4000 غرق کشتی مستند در امتداد ساحل وجود دارد ، از جمله گالن های اسپانیا ، کشتی های جنگ داخلی و انقلابی و کشتی هایی که توسط زیردریایی های آلمان مورد حمله قرار گرفته اند.

آقای سینگر گفت: “همه آنها باید یک داستان تعریف کنند.”


منبع: khabar-aseman.ir

دیدگاهتان را بنویسید

Comment
Name*
Mail*
Website*