۶- مشکل سرسیلندر و واشر: در خودروهایی که مایع سیستم خنک کننده آن‌ها مدت زمانه متعددی بده بستان نشده هست یا این که به جای ترکیب آب مقطر و ضد یخ، آب شهر یا این که ضد یخ خالی در رادیاتور آنان جریان داشته پس از مدتی سبب ساز خورده شدن واشر سرسیلندر و حتی خود سرسیلندر می شود و در صورت پیدایش چنین مشکلی دی اکسید کربن یا این که روغن وارد رادیاتور شده و سبب بالا رفتن دما و حتی ترکیدن شیلنگهای رادیاتور می شود. مدت متعددی نمیگذرد تا به ابعاد جلوی خودرو به طور کامل مسلط می شوید؛ به حدی که ممکن است در دورزدن ها و پارک نمودن ها، شما دارای اطمینان اهمیت مسافت ای کم از یک اتومبیل یا مانع می گذرید در حالی که هراس برخورد حساس آن مانع در دل سرنشین کناری شما به وجود می آید! در آن از گیرکس بی ای ۱ (مشترک مهم پژو ۴۰۵ ) استعمال شده است. همچنین طراحی دریچه ورودی هوا (Intake) در ایرانیزه ها گوناگون اهمیت قبل به حیث می رسد. طراحی تخم مرغی شکل، شیشه ی تبارک جلو و ستون های کشیده A از نمای کناری، ۲۰۶ را بزرگتر از آن چه که میباشد به نظر می رسانند. زیرکاپوت چه می گذرد؟ در نوع هایی که در عقب ترمز پیاله ای دارا‌هستند به جهت افزایش عملکرد ترمز ما قطعات سیلندر ترمز را ردوبدل می کنیم. بار اول که سوار ۲۰۶ می شوید، هیچ ایده ای درباره ی نقاط جلویی اتومبیل ندارید! تعویض بلبرینگ خودرو لباسشویی : همین مطلب به جهت تدریس به سرویسکاران جدید و یا مشتریانی که میخواهند خودشان بلبرینگ های خودرو لباسشویی را بده بستان نمایند به رخ ساده متن شده است. همینطور در همین دفترچه اشاره شده زمانه تعویض روغن موتور 207 براساس کارکرد کیلومتر خودرو هر موتور tu5 ایرانی 20000 کیلومتر میباشد. البته تعویض موتور راههای غیرقانونی نیز داره که توصیه نمیشه. استعمال از این موتور در ماشینهای مختلف ایرانخودرو مهم صحبت و حدیث های فراوانی همپا بود بیشتر اشخاص این موتور را مربوط به خودروی ۲۰۶ میدانستند و به کار گیری در دیگر محصولات را اشتباه ایرانخودرو به حساب می آورند.حال آنکه حیاتی نگاه به ماشین سازان پهناور عالم میبینیم که آنان هم یک موتور برنده را در دسته های متفاوت اتومبیل به کار گیری میکنند. پیشرانه TU5 اگر‌چه این روزها مشغول مسائل و مشکلاتی شده می باشد که ناشی از کفیت پایینتر ساخت آن هست البته در تمام می توان به این پیشرانه هنوز همرتبه قابل قبولی بخشید هر چند که این پیشرانه در مقایسه کلیدی پیشرانههای روز عالم دیگر یک پیشرانه بهصرفه کلیدی بازده بالا و مصرف مناسب قلمداد نمیشود؛ ولی در کل این پیشرانه نسبت به حجم خویش بازده مهربانی داشته و اقتدار و گشتاور مناسبی حساس مصرف سوخت تحت در اختیار راننده میگذارد. در ادامه به مقایسه موتور EF7 و Tu5 و نقد و بررسی آنان میپردازیم. ۲۰۶ آپشن های مخفی اکثری دارد، که می اقتدار به یاری دستگاه PPS آنان را فعال یا غیر فعال کرد؛ مثل سنسور نور و باران، کامپیوتر سفر، گرمکن صندلی های جلو، چراغشور جلو و … اما هرگز نمی اقتدار آنرا به عبارتی ۲۰۶ مدل ۸۲ دانست… حساس گذشت زمانی نسبتا کوتاه طراحان اتومبیل های داخلی به فکر تقویت موتور و سیستم این خودرو افتادند و محصولی را به بازار عرضه کردند که نسبت به گونه قبلی خود میزان مرغوب بودن بالاتر و آپشنهای بیشتری داشت. محصول قطعات پلاستیکی و کیفیت غالبگیری قطعات استفاده شده در کادر موتور، بست های جعبه فیوز، توپی های سر کمک و … کلیدی گذشت دوران و ساخت اصلاحات این پروسه میزان مرغوب بودن افزایشی شد البته همچنان ایرانیزه ها از نظر میزان مرغوب بودن مونتاژ و کیفیت قطعات و گیربکس و … عاقبت ۲۰۶ ایرانی شد. در مملکت ما این موتور اولینبار اساسی پژو 206 تیپ 5 در دسترس خریداران داخلی قرار گرفت و از همان بدو ورود اساسی ویژگیهایی همچون استهلاک کم، مصرف سوخت بهینه و قدرت خروجی قابلقبول موفق شد تا حیث اکثر وقت ها خریداران ایرانی را به سوی خود بکشاند. ولی تفاوت های با ۲۰۶ ایرانی با فرانسوی در چیست؟ همچنین ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور آن در ۴۰۰۰ دور بر دقیقه به دست می آید که همین اعداد و ارقام بر بر روی کاغذ، برای یک خودروی ۱۰۵۴ کیلوگرمی مناسب به حیث می رسند. البته سفارش نگارنده به شما، آن است که خیلی نیز در عبور اهمیت مسافت اندک از موانع به خویش اطمینان نکنید که نتیجه آن در کوچه و خیابان ها به تعداد زیادی قابل تماشا است! در در آغاز این موتور در دو مدل ۸ و ۱۶ سوپاپ وجود داشت البته هم اکنون فقط گونه ۱۶ سوپاپ آن گزینه استفاده قرار می گیرد. مهم مولتی متر فقط خرابی گرمکن قابل تشخیص است . در ضمن من نگفنم تفکر دیرین دارید، تفکر شما برای بنده قابل احترامه.

ایندکسر