آموزش طراحی سئو

دوره رایگان سئو ️ + ویدیوهای کاربردی آژانس نوآوری رسام

با استفاده از روش‌های بالا می‌توانیم موضوعات مرتبطی را پیدا کنیم. حالا باید چک کنیم در صفحه ما به این موضوعات پرداخته شده باشد. اگر صفحه‌ای که می‌سازید یکی از ۳ آیتم بالا را داشته باشد؛ می‌توانید وارد مرحله بعدی شوید، در غیر این صورت باید به فکر ساخت صفحه دیگری باشید. با پیشرفته شدن گوگل و رونمایی از الگوریتم‌ هامینگ‌برد؛ گوگل به سطح جدیدی از درک محتوا رسیده است. اگر از فصل ۱ خاطرتان باشد؛ ارتباط یکی از ۳ ضلع مثلث موفقیت در سئو بود.

حالا بیایید ببینیم چگونه باید سایت را از لحاظ تکنیکال بهینه کنیم. چنانچه در شناخت تگ‌های بالا مشکل دارید لطفا فصل سئو تکنیکال را به صورت کامل مطالعه نمایید. حال اینکه چطور این بهینه‌سازی باید انجام شود؛ در ادامه به آن می‌پردازیم. کاربران اینترنت حوصله خواندن متون به هم فشرده را ندارند و خیلی سریع از صفحه خارج می‌شوند. Readability یا خوانا بودن متن باعث می‌شود کاربر بهتر بتواند متن را بخواند و متوجه موضوع شود.

در واقع با استانداردهای گوگل را نقض کرده‌ایم چرا که هر مدل پرداخت هزینه برای دریافت لینک را غیرطبیعی محسوب می‌کند. ولی اینکار به شکلی انجام شده که برای الگوریتم‌های گوگل قابل تشخیص نیست. برای کسی که در ابتدای راه قرار دارد تشخیص آموزش اصولی با تجربه سطحی بسیار دشوار بوده و ممکن است دید اشتباهی نسبت به سئو و یادگیری آن به دست آورد. زمانی که برای یادگیری یک تکنیک اشتباه صرف می‌کنیم در کنار فرصتی که برای یادگیری مجدد و فراموشی آموزش‌های قدیمی از دست می‌دهیم مهمترین هزینه‌هایی هستند که در ابتدای راه می‌پردازیم. این ابزار به شما کمک می کنند تا سایت خود را از دید گوگل بررسی کرده و با اصلاح ایرادهای آن، رتبه های بالاتر را کسب نمایید.

بهترین منبع برای یادگیری، تلاش، و تمرین هر فرد پس از اموزش، کسب تجربه و پرسیدن سوال از متخصصین در این حوزه می باشد. ابزار Google Lighthouse یکی دیگر از ابزارهایی است که به طور ویژه برای آنالیز و سئو سرعت صفحه طراحی شده است. فاکتور مهمی در آموزش سئو خارجی و بک لینک سازی وجود دارد به نام انکرتکست. انکرتکست یا Anchor Text کلمه یا عبارتی است که با استفاده از آن، بک لینک خود را می سازید و از این رو انتخاب انکرتکست درست و مرتبط برای بک لینک سازی از اهمیت بالایی برخوردار است. محتوای تکراری به محتوایی گفته می شود که موضوع آن بیش از یک بار در سایت تکرار شده باشد.

همچنین، در صورت به وجود آمدن هر سوالی، حتما آن را در بخش نظرات مطرح نمایید تا در اسرع وقت، بهترین پاسخ را در اختیار شما قرار بدهم. خیر، در صورت دنبال کردن تمامی فصول این دوره یادگیری سئو و اجرای مثال‌های آن تسلط شما به اندازه‌ای می‌رسد که بدون نیاز به کلاس و استاد به مباحث مسلط شوید. در این فصل یاد خواهید گرفت که چگونه یک محتوای سئو شده و بی‌رقیب را تولید کنید. همچنین تمامی اصول On-Page Seo را که ضروری ترین دانش برای یک سئو کار است را فراخواهید گرفت. بله، برای اینکه نتیجه بهتری از دوره رایگان سئو داشته باشید تا جای امکان به سوالات کاربران پاسخ خواهیم داد. ماه عسل درک درست از عبارت جستجو شده پاسخ های کوتاهی است که گوگل از طریق گراف دانش خود در قالب یک باکس به کاربران نمایش می دهد که همه اینها در راستای رضایت کاربر می باشد.

همچنین، در صورت تمایل به مطالغه بیشتر در مورد SSL و HTTPS، می توانید بر روی دکمه کلیک کرده و به مقاله های مرتبط با آن ها منتقل شوید. معمولا به دلیل این که فاکتورهای فنی زیادی در این بخش وجود دارند که باعث می شود سخت و پیچیده به نظر برسد. ما این جا هستیم تا به شما کمک کرده و با آموزش سئو تکنیکال به شما، آن را آسان نماییم. هدف برخی از این الگوریتم ها جریمه کردن سایت هایی است که از قوانین و چارچوب های گوگل سرپیچی می کنند، و هدف برخی دیگر کمک به گوگل در ارائه بهترین نتیجه به کاربر است. برخی دیگر نیز سایت ها را شناسایی کرده و به ربات های گوگل کمک می کنند.

استراتژی شامل جزئیات نمی‌شود و بعضا کلمات استراتژی با تاکتیک به جای هم استفاده می‌شود. لینک‌های فالو تمام ارزش ممکن را به صفحه تزریق می‌کنند اما لینک‌های نوفالو ارزش بسیار ناچیزی به صفحه مقصد تزریق می‌کنند. البته در لینک‌بیلدینگ برای طبیعی بودن پروفایل لینکمان؛ هم به بک‌لینک‌های فالو احتیاج داریم و هم به بک‌لینک‌های نوفالو. از نظر فنی سئو؛ لینک‌ها به ۲ بخش فالو و نوفالو تقسیم می‌شوند. روش پیشنهادی من برای موبایل فرندلی کردن سایت استفاده از روش رسپانسیو کردن قالب سایت است. اگر سایت شما با php برنامه‌نویسی نشده است و روی سرور apache کار نمی‌کند؛ با برنامه‌نویس سایت خود یا شرکت هاستینگ خود تماس بگیرید تا کد معادل این کد را برای ریدایرکت به شما معرفی کنند.

بارگذاری تنبل یک فرآیند ساده است که در آن محتوایی که در بالای صفحه قابل مشاهده است در اولویت قرار می‎گیرد و بقیه کمی دیرتر بارگذاری می‌شوند. لینک داخلی یکی از روش‌های بهینه‌سازی موتورهای جستجو است که به طور کامل نادیده گرفته می‌شود. منظور آنها این است که شما باید مترادف‌‌ها و کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کنید و آنها را در سراسر صفحه قرار دهید تا مطمئن شوید که گوگل می‌داند محتوای شما در مورد چیست. درست نیست که برای هر کدام از این کلمات، یک پست جداگانه بسازید. به جای این کار، آنها را در یک موضوع مشترک گروه‌بندی کنید، به عنوان مثال “چگونگی ایجادیک وبلاگ” و آن را در یک راهنمای جامع پوشش دهید که ممکن است برای هر یک از این کلمات کلیدی رتبه‌بندی شود.

با استفاده از لینک‌سازی داخلی می‌توانیم صفحاتی که موضوعات مشابه دارند را به هم مرتبط کرده و از این طریق قدرت و اعتبار بیشتری به آنها بدهیم. مثلا صفحات کفش مردانه، کفش زنانه و کفش اسپرت می‌توانند کلاسترهای جذابی برای پیلار اصلی سایت ما یعنی خرید کفش باشند. یکی دیگر از مشکلات آموزش‌های رایگان این است که مفاهیم را به صورت پراکنده در اختیار ما قرار می‌دهند. مثلا یک استوری در اینستاگرام درباره گوگل دیسکاور می‌بینیم و فردا مقاله‌ای با موضوع نقشه سایت را مطالعه می‌کنیم. هردوی این مفاهیم در ذهن ما نقش بسته ولی ارتباط آنها را به درستی درک نمی‌کنیم.

حقیقت این است که به عنوان یک وب سایت جدید، به سادگی نمی‌توانید برای کلمات کلیدی پر رقابت رتبه بندی کنید. این به معنای آن نیست که این کار را انجام ندهید، بلکه بعد از تثبیت خود در بازار و کسب قدرت، می‌توانید این کار را انجام دهید. هنگامی که کاربر یک عبارت را جستجو می کند، موتور جستجو در فهرست خود جستجو می کند و بهترین نتایج را به دست می آورد. فهرست نتایج به عنوان SERP (صفحه نتایج موتورهای جستجو) شناخته می شود. هدف از سئوی داخلی این است که به طور همزمان محتوای کامل و UX خوبی را ارائه دهید و در عین حال به موتورهای جستجو نشان دهید که صفحه شما درباره چه چیزی صحبت می‌کند. مفهوم سئو داخل صفحه و سئو خارج صفحه به مجموعه فعالیت‌های سئو گفته می شود که در داخل یا خارج سایت انجام می‌شوند.

با توجه به افزایش چشمگیر کاربران موبایلی این الگوریتم بررسی می کند تا سایت مورد نظر علاوه بر دسکتاپ در دستگاه های موبایل و تبلت هم به خوبی نمایش داده شوند. این الگوریتم روی رتبه بندی سایت ها روی نتایح موبایلی شدیدا تاثیر گذار است. همچنین Rank Brain همیشه در حال یادگیری است، بدین شکل که رفتار کاربران را بعد از کلیک روی نتایج و ورود به سایت مورد بررسی قرار می دهد تا متوجه مفید بودن مطلب و رفع نیاز کاربر گردد. بعد از جمع آوری اطلاعات و پردازش گسترده آنها با توجه به تمایلات کاربران رتبه سایت ها را مطابق رفتار و میل کاربران تغییر می دهد. ریچ اسنیپت از داده های نشانه گذاری (اسکیما)  استفاده می کند تا موتورهای جستجوگر صفحات سایت را راحت تر درک کرده و جواب بهتری به کاربر بدهد. برای اطلاعات بیشتر می توانید به بخش اسکیما دوره آموزشی مراجعه کنید.

همچنین برای بخش فنی سایت و تجزیه و تحلیل سایت خود ابزارهایی مانند سرچ کنسول، اسکریمینگ فراگ، page speed insight و گوگل آنالتیکس کاربردی است. در فصل‌های بعدی از دوره رایگان سئو با ابزارهای کاربردی به صورت عملی کار خواهیم کرد. که تا کنون سایت‌های شرکت‌های بزرگ و به نام در ایران و خارج از کشور را طراحی کردم. همچنین با پیاده سازی استراتژی و اصول درست سئو توانستم به رشد درآمدی و افزایش برندینگ برخی از کسب‌وکارها در ایران کمک کنم. رسالت من انتقال دانش و تجربیاتم در اختیار افراد است تا دست به دست هم دهیم و بتوانیم شاهد تغییرات بزرگ در کسب‌وکارها و ارائه خدمات و محصولات باشیم.

صفحه اصلی سایت؛ پرقدرت‌ترین صفحه سایت است و این موضوع خیلی‌ها را به اشتباه می‌اندازد و فکر می‌کنند هر کلمه کلیدی که در صفحه اصلی هدف‌گذاری کنند؛ به سرعت رتبه می‌گیرد. صفحاتی که مشکل دارد را پیدا کنید، بررسی کنید و سپس با اطلاعاتی که در بخش سئو تکنیکال و قسمت افزایش سرعت سایت آموختید؛ صفحات مشکل دار را بهبود دهید. در ادامه آموزش سئو مبتدی تا پیشرفته می‌خواهم سریع‌ترین روش سئو سایت‌های وردپرسی را به شما آموزش دهم. با تکنیک ۸ نقطه؛ مطمئن می‌شوید صفحه شما از نظر استفاده از کلمات کلیدی بهینه است. ایده اصلی تکنیک ۸ نقطه این است که ما در ۸ نقطه مهم صفحه حتما باید از کلمه کلیدی استفاده کنیم.

اما در اینستاگرام می‌توانید به صورت غیر مستقیم بک‌لینک بسازید. یعنی محتوایتان را در معرض دید قرار می‌دهید و افراد ممکن است در سایت خودشان به محتوای شما بک‌لینک بدهند. تدوین استراتژی لینک‌بیلدینگ نیاز به تجربه و تحقیق زیاد دارد و با توجه جزئیات هر پروژه می‌تواند متغیر باشد. چنانچه یک وب‌سایت تعداد زیادی لینک فالو دریافت کرده باشد ولی تعداد بسیار کمی لینک نوفالو دریافت کرده باشد کمی برای گوگل شک برانگیز است. البته تاکتیک‌هایی که در ادامه مشاهده خواهید نمود؛ هم برای ساخت بک‌لینک فالو است و هم نوفالو.

افرادی که مسیر یادگیری سئو را طی می‌کنند، با اصول و قوانین موتورهای جستجو آشنا می‌شوند و می‌توانند با پیاده‌سازی استراتژی‌های مناسب، به بهبود عملکرد وب‌سایت‌ها در نتایج جستجو کمک کنند. آموزش حرفه‌ ای سئو علاوه بر مباحث تئوری، شامل آموزش ابزارها و تکنیک‌های کاربردی نیز می‌شود تا کارآموزان بتوانند دانش خود را به صورت عملی پیاده‌سازی کنند. Google Search Console یک ابزار رایگان از گوگل است که به متخصصان سئو امکان می‌دهد تا عملکرد وب‌سایت خود در نتایج جستجوی گوگل را بررسی و بهبود دهند. برای اتصال وب‌سایت به سرچ کنسول، باید ابتدا وب‌سایت خود را اضافه و تأیید مالکیت کنید. ارسال نقشه سایت به سرچ کنسول به گوگل کمک می‌کند تا ساختار وب‌سایت شما را بهتر درک کرده و صفحات آن را به طور موثرتری خزش و ایندکس کند.

هم کیفیت زیادی دارد و هم می‌توانیم به بهانه‌های مختلف و طوری که کاربر آزار نبیند از درون مقالات به صفحات مهم و مرتبط لینک بدهیم. بردکرامب یکی از روش‌های مناسب لینک‌سازی داخلی است که اگر صحیح استفاده شود؛ ساختار سایت را برای گوگل و کاربران به صورت کامل مشخص می‌کند. علاوه بر گوگل؛‌ ساختار بهینه سایت به کاربران سایتتان نیز کمک می‌کند اراتباط بهتری با سایتتان برقرار کنند. امروزه تحقیق کلمات کلیدی از فاز سئو فراتر رفته و حتی در مقاصد بازاریابی نیز مورد توجه قرار می‌گیرد. در این فصل وارد فاز اجرایی می‌شوید و با مهم‌ترین پروسه سئو یعنی تحقیق کلمات کلیدی آشنا می‌شوید.

آنچه در دوره جامع سئو به شما آموزش می‌دهم، برآیند مطالعات مستمر و تجربه حاصل از انجام بیش از 200 پروژه جدی است. یادگیری سئو چقدر طول میکشد؟ پاسخ دقیقی برای این سوال وجود ندارد. در این وبینار، تعدادی از سایت های انتخابی را تحلیل کردیم و با موارد مانند بخش پرفورمنس، دیسکاور، ایمپرشن و … اشاره کرده ایم. با تمرکز بر یادگیری طی 6 ماه به سطحی می‌رسید که امکان استخدام در شرکت‌ها به عنوان یک کارشناس سئو را خواهید داشت. از همین جا درآمدزایی شما شروع می‌شود و قاعدتا تا یک سال اول مبلغ بالایی نخواهد بود. تاثیر بازاریابی محتوا تنها در جذب مخاطب نیست بلکه بر تبدیل کاربر به مشتری و ایجاد حس وفاداری نیز موثر است.

به‌طورکلی، مقالات آموزشی می‌تواند، منبع ارزشمندی برای هرکسی باشد که به دنبال یادگیری و بهبود مهارت‌های سئوی خود است. در دنیای امروز، وب‌سایت‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای بازاریابی و تبلیغاتی محسوب می‌شوند. در این راستا، سئو به عنوان یکی از مهم‌ترین روش‌های بهینه‌سازی وب سایت‌ها برای رسیدن به رتبه‌بندی بهتر در موتورهای جستجو، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. با این‌حال، تکنیک‌های سئو برای بسیاری از کسانی که تازه وارد این حوزه شدند، مبهم و پیچیده به نظر می‌رسند. در این وبلاگ، تلاش می‌کنیم تا به زبان ساده، تکنیک‌های سئو را برای همه قابل فهم و قابل اجرا کنیم.

مثلاً گوگل ابزاری دارد به اسم Search Console که کارش همین است. یعنی به ما کمک می‌کند تا وضعیت سئو سایت خودمان را تحلیل کنیم و مدام بهبود دهیم. برای سئو و بهینه‌سازی سایت باید 4 اقدام اساسی انجام دهید که در عکس رو به رو می‌بینید. در ادامه با هر بخش آشنا می‌شوید، تکنیک‌ها و ابزارهایش را می‌شناسید و یاد می‌گیرید که چطور این تکنیک‌ها را اجرا کنید. البته وقتی بهینه سازی سایت برای گوگل را آموخته باشید، در واقع بهینه سازی برای سایر موتورهای جستجو را نیز یاد گرفته‌اید. به موازات آن، من به شما توصیه می‌کنم که آخرین به‌روزرسانی‌های مرتبط با سئو و اخبار موتورهای جستجو را دنبال کنید تا از جدیدترین روندها و اخبار در مورد چیزهایی که آموخته‌اید مطلع شوید.

اگر بک‌لینک از یک سایت معتبر و با دامنه قوی (مثل سایت‌های خبری یا دانشگاهی) باشد، ارزش بیشتری برای سایت شما دارد. اما اگر از سایتی با کیفیت پایین و اسپم لینک بگیرید، ممکن است حتی به جای بهبود، به رتبه سایت شما آسیب بزند. هر یک از دوره های آموزشی متمم یک «نقشه راه»  دارد که مسیر یادگیری آن درس را مشخص می‌‌‌کند. با مراجعه به صفحهٔ نقشه راه یادگیری می‌توانید نقشه راه‌های مختلف را ببینید و با دوره های متنوع متمم آشنا شوید. خوش‌بختانه طی سال‌های اخیر، با بهبود الگوریتم‌های موتورهای جستجو و توسعه دانش هوش مصنوعی و تحلیل متن، باعث شده است که چنین مواردی کمتر و کم‌رنگ‌تر شوند.

در این بخش به بررسی پرتکرارترین سوالاتی که کاربران از ما پرسیده اند پرداخته و به آن ها پاسخ می دهیم. این بخش در اختیار شما قرار گرفته است تا به برخی از سوالات احتمالی شما در مورد سئو نیز پاسخ دهد. مثال های ذکر شده باعث می شود تا اهمیت تسلط بر سئو خارجی و تکنیک های آن بالاتر برود. اگر سو خارجی و تکنیک های آن به درستی استفاده شود، می تواند به راحتی بر سئو سایت و رتبه های آن تاثیر مثبت بگذارد. استفاده از سایتی که ساختار درستی داشته باشد، برای کاربران آسان تر بوده و همچنین بررسی سایت، ایندکس صفحات، و درک ارتباط بین آن ها را برای گوگل نیز آسان تر می کند. شاید در طی آموزش و یادگیری سئو با اصطلاحاتی آشنا شوید که معادل یا تعریف آن را نتوانید جایی پیدا کنید.

بسیاری از سایت ها و یا سئو کاران در سراسر دنیای سئو به دلیل نو پا بودن آن، اقدام به ایجاد اصطلاحات اختصاصی خود کرده اند. در انتهای این فصل شما تمامی نکات لازم برای یک سئو کار حرفه ای در مورد کلمات کلیدی را آموزش میبینید. این برند تمام تمرکز خود را به آموزش و خدمات مبتنی بر وب، مانند طراحی سایت و UI/UX اختصاص داده است و می کوشد رضایت کاربران خود را جلب کند. سئو محلی چیست؟ و چرا اکثر کسب‌وکارها برای آن سر و دست می‌شکنند. طبق بررسی‌ها از سال 2017 تا به الان بیش از 35 درصد ترافیک‌ها از نوع محلی بوده است.

البته لازم است بدانید که کسب رتبه در نتایج برتر موتورهای جستجو در 2 علم SEO و PPC خلاصه می شود، اما از قبل از تعریف این 2 بیایید با SEM که والد آنهاست آشنا شویم. اکثر ما در هنگام مواجهه با پرسش، جهت کسب اطلاعات، برای خرید و یا بررسی محصولات و … سریعا به سراغ گوگل می رویم تا نیاز خود را رفع نماییم. گوگل هم بر اساس الگوریتم های خود سعی می کند بهترین نتیجه (صفحات سایت ها و البته گاها خود جواب) را با توجه به عبارت جستجو شده ما، نمایش دهد تا نیاز ما را رفع نماید. پس مهم است ابزارها و تکنیک‌هایی که به ما در بهینه کردن سایت‌های وردپرسی کمک می‌کنند را بشناسیم. پس این چند آموزش را از دست ندهید، مخصوصاً آموزش کار با Yoast که یکی از کاربردی‌ترین ابزارها برای سئوی وردپرس است. روش کار به این صورت است که آدرس صفحات سایت رقبایتان را در ابزارهای بک‌لینک چکر مانند seoreviewtools.com وارد می‌کنید و بررسی می‌کنید آن‌ها از چه سایت‌هایی بک‌لینک رایگان گرفته‌اند.

در صورتی که سوال شما در این بخش وجود ندارد، لطفا آن را با ما به اشتراک بگذارید. همچنین، با به اشتراک گذاشتن سوالات شما، به کاربران دیگری که ممکن است سوال مشابه را داشته باشند کمک می کنیم. تا به حال دقت کرده اید که آدرس های سایت ها https است؟ این s در آدرس سایت ها، SSL و مخفف Secure Socket Layer است که به معنای لایه امنیتی محافظت شده می باشد. این لایه امنیتی باعث می شود تا اطلاعات رد و بدل شده بین کاربران و سرور سایت در امنیت کامل ضورت گرفته و غیر قابل هک باشد. مجموعه‌ای از منابع برای یادگیری و فهم بیشتر سئو و استراتژی‌های آن. تمام این اطلاعات باید کنار هم قرار گیرند، صحت سنجی شوند و تحلیل شوند.

شما می‌توانید با تحلیل وب‌سایت و رقبا، استراتژی‌های مناسب برای بهبود رتبه و افزایش ترافیک ارگانیک را به آنها پیشنهاد دهید. همچنین، می‌توانید به عنوان کارشناس یا کارآموز سئو در شرکت‌ها و سازمان‌ها استخدام شوید و بعد از کسب تجربه، مسئولیت بهینه‌سازی وب‌سایت و نظارت بر عملکرد آن را بر عهده بگیرید. تمام این کارها به شما کمک می کنند تا رتبه سایت خود را در صفحه نتایج موتورهای جستجو افزایش داده و ترافیک ارگانیک سایت خود را نیز بیشتر کنید. درک عملکرد مرورگرها و نحوه کار با آن‌ها یکی از ضروری‌ترین اقداماتی است که افراد علاقه‌مند به آموزش‌های سئو باید با آن آشنا باشند. برای مثال، شما باید بتوانید برای سرعت‌العمل بیشتر و دسترسی به برخی از معیارهای مرتبط با سایت‌ها در زمان کمتر، افزونه‌های کاربردی این حوزه (ابزارهای سئو) را به مرورگر خود اضافه کنید.

معیاری به نام سختی کلمه کلیدی می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. در 25 سال گذشته، موتورهای جستجو از ارزیابی متن محور به عصر یادگیری ماشینی حرکت کرده اند. بسیاری از آنها به طور رسمی توسط گوگل تایید شده‌اند، اما بسیاری دیگر نیز در حوزه گمانه زنی‌ها و تئوری‌ها باقی مانده‌اند. از نقطه نظر عملی، مهم است که روی عواملی تمرکز کنید که تأثیر ثابتی دارند، اما همچنین سعی کنید «امتیاز خوب» را در همه زمینه‌ها بدست آورید. خزیدن فرآیندی است که در آن موتورهای جستجو به طور مداوم تمام صفحات وب را اسکن می کنند. مدت زمان یادگیری سئو به میزان تلاش و نحوه یادگیری شما بستگی دارد.

با استفاده از قوانین و اصول سئو می‌توانید یک کسب‌وکار اینترنتی قدرتمند پایه گذاری کنید تا خدمات و محصولات خود را در این بستر به مشتریان خود ارائه دهید. اما پس از یادگیری مفاهیم ابتدایی باید با الگوریتم های گوگل نیز آشنایی داشته باشید زیرا اگر قوانین آن‌ها را بلد نباشید به راحتی سایت شما جریمه خواهد شد. اما بدون شک با پیاده سازی این اصول سایت شما نسبت به رقبا یک سر و گردن بالاتر خواهد بود. اگر با آموزش صفر تا صد سئو رایگان آژانس نوآوری رسام همراه باشید، این مفاهیم را یاد خواهید گرفت. تحلیل و بررسی نیاز کاربران یکی از مهمترین کارها در فرآیند تحقیق کلمات کلیدی سایت است که در آن یوزر اینتنت یا همان مقصود کاربر را برای کیوردها مشخص می کنیم.

نام این الگوریتم گوگل که قبلاً  EAT بود مخفف کلمات Authoritative (اعتبار)، Expertise (تخصص در آن زمینه) و Trustworthiness (اعتماد) می‌شد. که با آپدیت جدیدی گوگل Experience (تجربه تولید کننده محتوا) را به آن نیز افزود و این الگوریتم تبدیل شد به EEAT. هدف از این الگوریتم آن است که محتوای سایت باید در نزد گوگل دارای اعتبار باشد و این اعتبار به واسطه تخصص نویسنده و صاحب سایت تأمین شود. الگوریتم گورخر برای شناسایی محتوای کم کیفیت و تکراری طراحی شده است. این الگوریتم وب‌سایت‌هایی را که محتوای کپی شده، کم ارزش یا بیش از حد تبلیغاتی دارند، جریمه می‌کند. در این گام، تمرکز بر روی توسعه مهارت‌های تخصصی در حوزه‌های خاص سئو است.

موتور جستجوی گوگل از الگوریتم‌های پیچیده‌ای برای رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها استفاده می‌کند. این الگوریتم‌ها به طور مداوم در حال تغییر و به‌روزرسانی هستند تا نتایج مرتبط‌تر و باکیفیت‌تری را به کاربران نمایش دهند. آموزش سئو مستلزم آشنایی با انواع الگوریتم های گوگل در سئو و درک نحوه عملکرد آنهاست. دولوپرهای فرانت اند و بک اند هر دو باید یادگیری زبان جاوا اسکریپت را جدی بگیرند چرا که این زبان به عنوان محبوب‌ترین زبان در توسعه اپلیکیشن‌ها و صفحات وب شناخته شده است. با استفاده از جاوا اسکریپت شما می‌توانید برای سمت کاربر و سمت سرور برنامه نویسی کنید و نکته مهم این است که نکات اولیه و روش برنامه نویسی با جاوا اسکریپت را بیاموزید.

با اجتناب از این اشتباهات رایج، می توانید شانس خود را برای موفقیت در سئو افزایش دهید. به مطالب مفید یک کنفرانس بزرگ سئو علاقه دارید، اما نمی‌توانید به آن بروید؟ بسیاری از سخنرانان سئو بعد از هر رویداد، اسلایدهای خود را در اسلاید شیر آپلود می‌کنند. این سری ویدیویی جدید از ذهن فنی و خلاق آلیدا سولیس، بسیار ارزشمند است! کانال آلیدا ترکیبی از بررسی‌های عمیق آموزشی در سئو فنی و مصاحبه‌هایی با متخصصان سئو است. در Search Engine Roundtable، برخی از بزرگترین نام‌ها و متخصصان سئو گزارش‌های به‌روزی از جدیدترین به‌روزرسانی‌ها و روندهای دنیای جست‌وجو ارائه می‌دهند. از راهنماهای سئو معمولی خسته شدید؟ سایت WordStream با رویکردی متفاوت و از نظر تبلیغاتی الگوهای پرداخت به ازای کلیک (PPC) به ماجرای سئو پرداخت است.

پس از طراحی صفحه، می‌توانید با کلیک روی آیکون پیش‌نمایش موبایل در ویرایشگر المنتور، صفحه را در حالت موبایل بررسی کنید. سپس با استفاده از تنظیمات رسپانسیو المنتور اندازه فونت‌ها، فاصله‌ها و چیدمان عناصر را برای نمایش بهتر در موبایل تنظیم کنید. ویرایشگرهای کد نویسی برای یادگیری طراحی سایت بخش ضروری کار به شمار می‌روند که شما خوشبخانه به ابزارهای قدرتمندی در این بخش دسترسی دارید. بسیاری از این ویرایشگرها به صورت رایگان عرضه شده‌اند که می‌توان بهترین و قدرتمندترین آن‌ها را VScode و Notepad++ به حساب آورد. شما در مسیر یادگیری و نقشه راه طراحی سایت نیاز دارید تا ابزارهایی را استفاده کنید و آن‌ها را به صورت حرفه‌ای به کار ببرید. مهم‌ترین ابزارها در این مسیر همان زبان‌های برنامه نویسی سمت کاربر و سمت سرور هستند که نیاز است تا به تمامی ‌آن‌ها تسلط کافی را داشته باشید.

ممکن است متوجه شوید که با وجود تفاوت کلمات، همه آن‌ها درباره یک موضوع هستند، یعنی ایجادیک وبلاگ. مرحله اول این فرآیند، یعنی یافتن کلمات کلیدی مناسب، در فصل قبلی پوشش داده شده است. استراتژی محتوای شما باید بر اساس درک مناسبی از جایگاه شما و نیازهای مخاطبان باشد. از این رو، ما تصمیم گرفتیم تا در این راهنمای سئو، چند راهکار عملی برای ایجاد یک استراتژی محتوای موفق به اشتراک بگذاریم. آنها به ندرت قصد کاربر را در نظر می‌گیرند، در حالی که در واقعیت، این موضوع حتی مهمتر از حجم جستجو است.

این بدان معناست که هر موضوعی نیازی به تازگی محتوا ندارد، اما بسیاری از موضوعات نیاز به بروزرسانی دارند. (به عبارت دیگر، اگر محتوای شما بد باشد، انجام سئو بی‌ فایده است). علاوه بر الگوریتم‌ها، گوگل از ورودی داده‌های انسانی نیز استفاده می‌کند. آنها از برنامه های کوچکی (به نام خزنده یا ربات) برای دنبال کردن تمام لینک ها و کشف صفحات جدید (و همچنین به روز رسانی صفحاتی که قبلاً کشف کرده اند) استفاده می کنند. تنها سوال این است که آیا می‌خواهید برای یادگیری تمام جنبه‌های سئو وقت بگذارید یا به صورت اختصاصی روی یک بخش از سئو تمرکز کنید. تعیین این مسئله در مدت زمان یادگیری شما تاثیر بسزایی خواهد داشت.

سئو داخلی سایت مجموعه فعالیت هایی است که درون سایت جهت بهبود سئو انجام می شود. به عبارت دیگر هر فعالیتی که ما در سایت خودمان انجام می دهیم، مثل پست گذاشتن، لینک کردن صفحات به هم، مشخص کردن آدرس صفحات و ... تحقیق کلمات کلیدی بحث پیشرفته ای است که شرح همه موارد آن در این صفحه از سایت نمی گنجد، هرکدام از این مراحل در صفحه زیر به ریز شرح داده شده اند. سئو تکنیکال بحث پیشرفته ای است که شرح همه موارد آن در این صفحه نمی گنجد، لذا در صورت تمایل از صفحه آموزش سئو فنی (تکنیکال) سایت دیدن نمایید. پس باید کاری کنیم که سایر سایت‌ها ما را معرفی کنند تا بتوانیم نزد گوگل هم اعتبار کسب کنیم و سایت ما را بالاتر از بقیه نشان دهد.

گوگل تأکید زیادی بر ارائه تجربه کاربری مثبت دارد و سایت‌هایی که فقط برای گول زدن موتور جستجو ساخته شده‌اند، جریمه می‌کند. PBNها به عنوان یک روش مصنوعی لینک‌سازی شناخته می‌شوند که تنها با هدف دستکاری رتبه‌بندی‌ها در نتایج جستجو ایجاد می‌شوند. این موضوع با اصول گوگل مبنی بر نمایش محتوای ارزشمند و طبیعی مغایرت دارد. هرگونه تلاش برای دستکاری لینک‌ها طبق مستندات گوگل یک تخلف محسوب می‌شود. در واقع PBN گروهی از سایت‌ها هستند که برای ساخت بک‌لینک و کمک به بالا بردن رتبه یک سایت در گوگل استفاده می‌شود. بک‌لینک‌ها برای سئوی سایت بسیار مهم هستند، چون گوگل از آن‌ها برای سنجیدن اعتبار سایت استفاده می‌کند.

پیشنهاد می‌کنیم که طی 3 ماه اول به منابع رایگان شامل کتاب، مقاله و ویدیو مراجعه کنید و پس از آن به مدت 3 ماه روی آموزش حرفه‌ای و شرکت در دوره تمرکز کنید. از اینجا به بعد انجام یک پروژه واقعی و مطالعه متناسب با نیاز بهترین روش یادگیری است. برای کسب و کارهایی که وابسته به یک موقعیت جغرافیایی هستند (مثلا رستوران، داروخانه، پاساژ و …) سئو محلی اهمیت بسیار بالایی دارد. با ثبت در نقشه گوگل، درج تصاویر جذاب و کسب دیدگاه مثبت از مشتریان می‌توانیم شانس نمایش در نقشه گوگل و صفحه نتایج جستجو را افزایش دهیم. در نظر داشته باشیم که هر مفهوم و کلمه کلیدی باید یک و فقط یک صفحه هدف در سایت ما داشته باشد. اگر چند صفحه متفاوت برای یک موضوع ایجاد کنیم میان آنها رقابت ایجاد شده و شانس هرکدام برای رسیدن به رتبه 1 گوگل کمتر می‌شود.

با تغییرات مداوم الگوریتم‌های گوگل، احتمال شناسایی این شبکه‌ها در آینده نزدیک افزایش می‌یابد. ایجاد و نگهداری یک PBN واقعی که بتواند الگوریتم‌های گوگل را فریب دهد، بسیار پرهزینه و پیچیده است. برای ساخت یک شبکه قوی، باید دامنه‌های معتبر، هاست‌های مختلف‌ و ‌محتوای باکیفیت تهیه کرد. یکی از فاکتورهای مهم در سئو، اعتبار دامنه (Domain Authority) است که با تعداد و کیفیت لینک‌های ورودی تقویت می‌شود. PBNها می‌توانند با استفاده از دامنه‌های منقضی‌شده با اعتبار بالا، به سایت اصلی شما اعتبار بیشتری ببخشند.


سئوکار ناصر رسولی