بلاگرها و راهیابی به شهرت در ایران2024-03-21

لیست اینفلوئنسرهای ایرانی معرفی بهترین بلاگرهای ایرانی پایگاه خبری شیا آنلاین

او در ۱۹سالگی وارد تیم ملی پرتاب وزنه جوانان بلاروس شد و در سال ۲۰۰۵ توانست نایب قهرمان مسابقات پرتاب وزنه باشگاه‌های اروپا شود. تاتیانا سال ۱۳۸۶ با پیمان رجبی ازدواج کرد و پس از کسب تابعیت ایرانی به لیلا رجبی تغییر نام داد. لیلا رجبی در سال ۲۰۰۹ در بازی‌های آسیایی داخل سالن آسیا مدال طلا را برای کشور ایران کسب کرد. با ظهور فناوری‌های جدید و تغییر رفتار مخاطبان، آینده بلاگری پر از فرصت‌های جدید و چالش‌های هیجان‌انگیز است. در این بخش، به برخی از روندهای جدید در بلاگری و فرصت‌های آینده برای بلاگرها می‌پردازیم. بلاگرها میتوانند محصولات یا خدمات خود را به فروش برسانند، مانند کتاب های الکترونیکی، دوره های آموزشی یا محصولات فیزیکی.

هیجان سرعت و وجود خود ماشین‌ها از فاکتورهایی هستند که باعث جذابیت و محبوبیت این دست از بازی‌ها می‌شوند. در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. مدت کوتاهی نیز در یکی از ایالت‌های آمریکا سکونت داشتند؛ اما پس از گذشت چند وقت به ترکیه مهاجرت کردند و اکنون ساکن این کشور هستند. سایت یک ادمین را مدیریت می کند و این سایت در زمینه های ورزشی کار می کند. از او به عنوان یک ستاره جوان در این زمینه یاد می شود و در مصاحبه ای که داشته گفته که از سن 16 سالگی به دلیل علاقه اش به این کار سایتی را مدیریت می کرده است.

لیست محبوب ترین غذاهای اتریش

    {
  • در رابطه با شبکه اجتماعی روبیکا در واقع می‌ توان گفت که نوعی پلتفرم وطنی است که عملکرد آن تا حدود زیادی مشابه شبکه اینستاگرام می‌ باشد.
  • |}{
  • ویدئوهای آموزش برنامه‌نویسی او نیز در سایت‌های آموزشی مخاطبان بسیاری دارند.
  • |}
  • در این بخش به معرفی برخی از بلاگرهای معروف ایرانی می‌پردازیم که در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند و برای تبلیغات مناسب هستند.
  • {
  • همه‌ی کسانی که به این حیطه کاری ورود پیدا می‌کنند در روزهای اول تنها فالوورهایی که دارند دوستان و آشنایانشان است.
  • |}
  • هدی رستمی جزو آن دسته از بلاگر های معروف ایرانی است که همیشه در سفر به سر می‌برند.
  • جریان با ارائه لیست بلاگرهای معروف ایرانی به‌همراه تعرفه آن‌ها به شما کمک می‌کند تا بدون اتلاف وقت، بهترین بلاگرها را برای تبلیغات خود انتخاب کنید و نتایج بسیار مطلوبی به‌دست آورید.

شبنم تا کنون با انتشار حدود ۲۵۰۶ پست نزدیک به نهصد و نود و چهارهزار نفر دنبال‌کننده دارد. اما در این میان مردانی نیز هستند که در زمینه های مختلفی کار می کنند و به شهرت رسیده اند که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم. او واقعا در این رشته استاد است و به همین خاطر در وبلاگ خود وبلاگ نویسی را به طور حرفه ای آموزش می دهد.

امکان ندارد که نام غذایی ایرانی را به‌زبان انگلیسی در اینترنت جست وجو کنید و با نام بلاگ «زردچوبه و زعفران» و تصاویر رنگارنگ از غذاهای ایرانی روبه‌رو نشوید. آزیتا نویسنده این بلاگ در نیویورک زندگی می‌کند و به‌گفته خودش، فقط برای بازدیدی کوتاه به این شهر رفت تا در کلاس‌های ای‌اس‌ال (ESL) شرکت کند، اما برای همیشه در آنجا ماندگار شد. مثل خیلی از سریال‌های دیرگ فریبا هم از ضعف فیلنامه رنج می‌برد و همین باعث شده که تلاش‌های عوامل فیلم به هدر رود. پاسخگویی به کامنت‌ها و دایرکت‌ها یکی از مهم‌ترین راه‌های تعامل با مخاطبان است. سعی کنید به تمام کامنت‌ها و دایرکت‌ها پاسخ دهید، حتی اگر سوال تکراری باشد. پیج اینستاگرامی این بلاگر لایف استایل به آدرس Everything.about.sis است.

{
    {
  • به همین خاطر طراحی کاراکتر اصلی یعنی فریبا باورپذیر از کار در نیامده و همین عدم باورپذیری باعث شده که مخاطب با شخصیت اصلی این سریال همذات پنداری نداشته باشد.
  • |}
  • برای مثال، برای یک برند پوشاک، بلاگرهایی مناسب هستند که در زمینه مد و پوشاک فعالیت می‌کنند.
  • {
  • یکی از مشهورترین بلاگر های ایرانی اینستاگرام این روزها که در سایر شبکه‌های اجتماعی هم طرف‌داران بسیاری دارد، نواب ابراهیمی است.
  • |}
  • از کودکی به نوشتن و خواندن علاقه زیادی داشت و دوست داشت تا در زمینه های مختلف از جمله سینما و تلویزیون و موسیقی مطالعاتی انجام بدهد.
  • {
  • باید توجه داشت که برای هر حوزه باید از بلاگرهای مرتبط استفاده کنیم تا بهترین نتیجه را از تبلیغات اینفلوئنسری بگیریم.
  • |}
  • علیرضا مجیدی که پزشکی خوانده است، در «یک پزشک» آخرین اخبار فناوری را می‌نویسد.
|}

«مرمر یعقوبی» با اشتراک‌گذاری سبک زندگی، مد و استایل، دنبال‌کنندگان زیادی را جذب کرده است. برندهای مختلف در حوزه پوشاک زنانه، لوازم خانه و مد می‌توانند با تبلیغ محصولاتشان در این پیج توجه افراد بیشتری را جلب کنند. «یاسمینا» بلاگری فعال در حوزه مد و استایل است که محتوای آموزشی و الهام‌بخش ارائه می‌دهد.

داشتن یک تقویم محتوایی به شما کمک می‌کند تا سازماندهی شده باشید و به طور مداوم محتوای باکیفیت تولید کنید. همچنین می‌توانید در تقویم خود، تاریخ انتشار پست‌ها در پلتفرم‌های مختلف را نیز مشخص کنید. داشتن یک برند شخصی قوی، شما را از سایر بلاگرها متمایز کرده و به شما کمک می‌کند تا در ذهن مخاطبان ماندگار شوید. برند شخصی، هویت شما به عنوان یک بلاگر است و شامل تمام عواملی می‌شود که مخاطبان شما را با شما مرتبط می‌دانند.

{
  • همچنین می‌توانید در تقویم خود، تاریخ انتشار پست‌ها در پلتفرم‌های مختلف را نیز مشخص کنید.
  • او از نوروز سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را با تولید دابسمش‌های طنز شروع کرد.
  • {
  • این بلاگر در حدود 2 میلیون نفر فالوور داشته که پیج اصلی او با نام @negin_abedzade است.
  • |}{
  • او علاوه بر بیان مسائل روز دنیا، توانسته است با تولید محتواهای جذاب آموزش میکاپ توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کند.
  • |}{
  • دنیای دیجیتال همواره در حال تغییر است و به عنوان یک بلاگر باید به روز باشید و مهارت‌ها و دانش خود را توسعه دهید.
  • |}
  • این شرکت ها به دلیل خدماتی که ارائه می دهند توجه کاربران زیادی را به طرف خود جلب کرده اند که می توان در زیر به برخی از آنها اشاره کرد.
|}

وضعیت هوای فردا مشخص شد؛ سلام به تهران بارانی

او نیز مانند دیگر فعالان این رشته معتقد است تبلیغات باید با وسواس زیادی پذیرفته شوند. امروزه یکی از بحث‌های داغ حوزه‌های بلاگری در ایران، لایف‌استایل بلاگر است. او در بخش اورژانس بیمارستان مشغول به کار است و تجربیات و داستان های زندگی شخصی و کاری خود را در این وبلاگ به ثبت می رساند. از کودکی به نوشتن و خواندن علاقه زیادی داشت و دوست داشت تا در زمینه های مختلف از جمله سینما و تلویزیون و موسیقی مطالعاتی انجام بدهد.

البته گفتنی است سامیار یکی از این دوقلوهای بامزه به بیماری تترالوژی (یک نوع بیماری قلبی) مبتلا بود و همین موضوع مدتی در فضای مجازی، ترند بود. به همین خاطر است که در حال حاضر نیز بسیاری از بلاگرها علاوه بر دیگر شبکه‌ های اجتماعی در روبیکا نیز فعالیت دارند. علاوه بر این روبیکا یک بستر مناسب برای انجام تبلیغات نیز می ‌باشد بنابراین در گسترش کارهای اقتصادی نیز می ‌تواند کاربردی و موثر باشد. در رابطه با شبکه اجتماعی روبیکا در واقع می‌ توان گفت که نوعی پلتفرم وطنی است که عملکرد آن تا حدود زیادی مشابه شبکه اینستاگرام می‌ باشد.

در ادامه این مقاله با تعدادی بلاگرهای معروف ایرانی آشنا خواهید شد. همین موضوع سبب شده تا برخی از آنها به شهرت و درآمد فوق‌العاده‌ای هم برسند. او که هم‌نام صدف بیوتی است، تا مدت‌ها با این بیوتی بلاگر اشتباه گرفته می‌شد.

  • محبوبیت او بین مخاطبانش نیز مانند صدف بیوتی و ملینا تاج به دلیل صمیمیت اوست.
  • {
  • این نوع تبلیغات به‌ویژه برای صنایعی مفید است که به ارتباط مستقیم و تاثیرگذاری روی مخاطبان خاص نیاز دارند.
  • |}
  • مسئله‌ای که در سایر بلاگرها دیده می‌شود خرید فالوور باکیفیتی است که حساسیت موتور اینستاگرام را به دنبال ندارد.
  • {
  • البته از یاد نبریم که داشتن تجهیزات خوب و گران قیمت تمام ماجرا نیست.
  • |}{
  • به همین خاطر اغلب افرادی که به عنوان بلاگر فعالیت دارند در یوتیوب نیز صاحب کانال هستند.
  • |}
  • او در پیج اینستاگرام خود بیش از 3 میلیون فالور دارد و یکی از معروف ترین افرادی است که دراین زمینه کار می کند.

او با دستور پخت‌های خلاقانه و معرفی غذاهای متنوع، حدود ۵۴۶ هزار نفر را جذب کرده است. دستورهای پخت خلاقانه این پیج پرتعامل برای معرفی و تبلیغ تولیدکنندگان مواد غذایی مفید خواهد بود. در این مطلب قصد داریم شما را با بلاگرهای تهرانی مناسب برای تبلیغات آشنا کنیم. ازآنجاکه انتخاب دقیق و هوشمندانه برای تبلیغات تاثیر زیادی در رشد کسب‌وکار شما دارد، این راهنما می‌تواند نقطه شروعی باشد تا تبلیغاتی هدفمند و موثر را اجرا کنید.

محتوای طنز این صفحه نرخ تعامل زیادی دارد و برای تبلیغ کسب‌وکارهای مربوط به سرگرمی بسیار جذاب است. تبلیغات از طریق بلاگرها و اینفلوئنسرها یکی از موثرترین روش‌ها برای دسترسی به مخاطبان هدف است. تهران با داشتن بلاگرهای فعال در زمینه‌های مختلف، فرصت‌های زیادی برای برندها فراهم می‌آورد تا پیام خود را به شکل هدفمند به مخاطبان مناسب منتقل کنند.

{

تغییر چهره نگران‌کننده حسام نواب صفوی جلب توجه کرد

|}

نبات اطمینان که به قلم زیبایش شناخته شده است در صدر لیست بلاگرهای ایرانی قرار دارد. او پس از گرفتن مدرک لیسانس مدیریت، به کانادا مهاجرت می‌کند و به همراه همسرش در آنجا مشغول کار می‌شوند. اما پس از گذشت سال‌ها، حالا مادر سام و سامیار جزو موفق‌ترین بلاگرهای ایرانی به شمار می‌رود. او اکنون با انتشار حدود ۳۶۴ پست نزدیک به ۷۹۵ هزار نفر دنبال‌کننده دارد. تینا اسدی از جمله بلاگرهایی است که ابتدا به عنوان بازیگر فعالیت داشت و سابقه بازی در چند فیلم و سریال را در داخل ایران داشته است. بنابراین می ‌توان گفت که او قبل از شهرت به عنوان بلاگر یک بازیگر سرشناس و معروف بود.

او علاوه‌بر فعالیت در فضای مجازی، نمایشنامه‌خوانی و بازی در تئاتر را هم تجربه کرده است. محسن ایزی این روزها از طریق تبلیغات در فضای مجازی کسب درآمد می‌کند. بلاگر های معروف ایرانی مانند سایر بلاگرهای جهان در حوزه‌های مختلفی فعالیت می‌کنند اما بلاگرهای غذا و آشپزی، زیبایی، مد، طنز، فناوری، سبک زندگی، ورزش و گردشگری مخاطبان بیشتری دارند. درآمد بلاگر های ایرانی نیز از جمله موضوعاتی است که اغلب ذهن مخاطبان این افراد را به خود مشغول می‌کند. در این مقاله، درباره مشهورترین بلاگرهای ایرانی و درآمد برخی از آنها توضیح دادیم. برای محاسبه درآمد حدودی این بلاگرها از نرخ تبلیغات آنها استفاده کردیم.

از این رو در متن بالا به طور کامل به معرفی و بررسی موفقیت معروف‌ترین بلاگرهای ایرانی پرداختیم. این نکته را به خاطر داشته باشید که همیشه غیر ممکن غیر ممکن است و تنها اگر امروز بخواهید و تصمیم بگیرید مطمئن باشید که فردا نام شما در لیست معروف‌ترین‌ بلاگرهای ایرانی قرار خواهد گرفت. از دیگر بلاگرهای موفق و معروف ایرانی می توان به نگین میرصالحی اشاره کرد.

{
    {
  • تمام آموزش‌های وبسایت 5درصدی‌ها با تکیه بر همین موضوعات طراحی شده تا بتواند حداکثر بازدهی را برای شما به همراه داشته یاشد.
  • |}
  • محتوای جذاب و باکیفیت نه تنها مخاطبان را به سمت شما جذب می‌کند، بلکه باعث می‌شود آن‌ها به شما وفادار بمانند و به عنوان یک مرجع در زمینه فعالیت خود به شما نگاه کنند.
  • {
  • حتی ممکن است که با وجود رعایت تمامی ترفندهای اینستاگرامی نتوان در این زمینه به موفقیت رسید.
  • |}
  • «مهدی داب» با بیش از ۴.۵ میلیون فالوور، کمدینی خلاق است که محتوای طنز و جذاب تولید می‌کند.
  • {
  • در این مطلب، به بررسی لیست بلاگرهای ایرانی می‌پردازیم و در مورد اینفلوئنسر مارکتینگ توضیح می‌دهیم.
  • |}
  • اما او نیز از آن دسته از افرادی است که به خارج از کشور رفت و گفته می شود که به خاطر رل زدن با دنیا جهانبخت قید موسیقی و شهرت در ایران را زده است.
|}

همیشه یکی از دغدغه‌های افراد برای مسافرت انتخاب منطقه‌ای جذاب بود که با روحیات آن‌ها هماهنگ باشد. بلاگرهای سفر و گردشگری به نقاط مختلف جهان سفر می‌کنند و فالوورهایشان را در جریان تمام آن چه که در این سفر رخ می‌دهد قرار می‌دهند. امیر فود با آدرس اینستاگرامی @Amir_food-review از جمله تسترهایی است که از طریق معرفی رستوران‌ها، فست فودها و … در اینستاگرام به کسب درآمد می‌پردازد. نکته مهم در خصوص این بلاگر توضیح کامل و قابل مفهوم در خصوص غذاها است. نقدهای این بلاگر به گونه‌ای است که حین خواندن کپشن حس و مزه‌ی غذا را زیر دندان‌هایتان احساس می‌کنید.

  • در یک کلیپ کله پاچه را چنان توضیح داد که دخترهای دیگر هم عاشق خوردنش شدند.
  • {
  • عرفان علیرضایی یکی از بلاگرهای ب سابقه حوزه طنز است که در اینستاگرام به چهره‌ای معروف و محبوب تبدیل شده است.
  • |}
  • اما یکی دیگر از این بلاگرهای معروف مهسا غضنفری است که او نیز در این زمینه کار می کند.
  • {
  • لطفا شما هم نظر خودتان را با ما به اشتراک بگذارید و بنویسید که چه موضوعات دیگری نیز برای شما جالب و جذاب است تا در گزارش‌ها و مطالب بعدی بلاگ به آنها بپردازیم.
  • |}
  • او محصولات شرکت های مختلفی را در پیج های خود تبلیغ می کند و در این زمینه توانسته به موفقیت های بسیاری دست یابد.
  • {
  • الناز گلرخ را باید یکی از جنجالی‌ترین بیوتی بلاگر های ایرانی دانست.
  • |}

بنابراین برای مشاهده کلیپ‌ های بلاگرهای معروف ایرانی بهترین منبع شبکه یوتیوب می ‌باشد. الناز گلرخ یکی از بلاگر های معروف اینستاگرام ایرانی است که در حوزه مد و زیبایی فعالیت می ‌کند. در واقع او در کنار فعالیت در بیوتی بلاگری به خاطر اندام زیبا و استایل ایده آلی که دارد به عنوان مدل در حوزه مد و فشن نیز فعالیت می کند.

«دکتر سمانه افخمی» محتوایی علمی و آموزشی درباره مکمل‌ها و محصولات زیبایی تولید می‌کند. او اطلاعاتی مفید برای مراقبت‌های پزشکی و زیبایی را به فالوورهای زیاد خود (حدود ۳۳۱ هزار نفر)  ارائه می‌دهد. محصولات مراقبت از پوست با نقدهای تخصصی این صفحه پرمخاطب بیشتر دیده می‌شوند. «مهرشاد گل مکانیان» بلاگری فعال در زمینه زندگی روزمره و سبک زندگی است که حدود ۴۲۶ هزار مخاطب را با لحظات واقعی خود همراه می‌کند. ابزارهای مرتبط با سبک زندگی با نمایش در محتوای پرتعامل این بلاگر بیشتر دیده می‌شوند.

Contact Us
https://blog.tikshahr.ir/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%88%d9%81-%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a8%d9%84%d8%a7%da%af%d8%b1-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%87%d8%b1-%d8%b4%d9%87%d8%b1-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86-%da%a9%d8%af%d8%a7%d9%85%d9%86/
Email: info@tikshahr.ir
Phone: 09145622900
, iran, iran

توجه نواب به جزئیات آشپزی و دستورپخت‌های خلاقانه باعث شده است تا او به یکی از بلاگر های معروف ایرانی تبدیل شود. کافی است غذاهایی مانند زرشک پلو با مرغ یا پاستا آلفردو را به روش نواب درست کنید تا عاشق طعم آنها شوید. او که از سال ۱۳۹۴ کار خود را آغاز کرده، به‌معنی واقعی کلمه فودبلاگر است و از طریق بلاگری، آموزش آشپزی و فروشگاه آنلاین نواب کسب درآمد می‌کند.

مهم‌ترین نکته‌ای که این بلاگر جوان در آموزش‌هایش در نظر گرفته توجه به آموزش سرگرم کننده است. از جمله معروف‌ترین بلاگرهای اینستاگرام که در حدود M1.2 فالوور دارد سید مهدی حسینی با آدرس اینستاگرامی MAHDIDUB1 است. این بلاگر جوان با خلاقیت خارق‌العاده‌ای که دارد در مدت کوتاه فعالیتش در اینستاگرام توانسته به چنین موفقیتی برسد. نواب ابراهیمی با آدرس اینستاگرامی @navab.ebrahimii از جمله معروف‌ترین فود بلاگرهای ایرانی در اینستاگرام است که تاکنون موفق به جذب میلیون فالوور ایرانی شده است.

در این بخش، به معرفی برخی از مهم‌ترین ابزارها و منابع برای بلاگرها می‌پردازیم. انتخاب موضوع و مخاطب هدف، اولین و مهم‌ترین گام برای موفقیت در بلاگری است. با انتخاب یک موضوع مناسب و شناخت دقیق مخاطب هدف، می‌توانید محتوای باکیفیتی تولید کنید که مخاطبان شما را جذب کند و به شما کمک کند تا در دنیای بلاگری موفق شوید. در ادامه قصد داریم به معرفی معروف‌ترین بلاگرهایی بپردازیم که درزمینه‌های مختلف آموزش فعالیت دارند و دلایل موفقیت آن‌ها را نیز مطرح کنیم. از دیگر بلاگرهای معروف ایرانی که با صحبت‌های انگیزشی‌اش توانسته در بین فالوورهای ایرانی محبوبیت بالای پیدا کند سحر است که در حدود 1.4 M فالوور دارد.

اما بعدها او تصمیم گرفت که به جای فعالیت در عرصه تلویزیون به عنوان بلاگر ادامه فعالیت دهد. البته ناگفته نماند که تینا اسدی در حوزه بلاگری مد و فشن بسیار موفق بود و توانست خیلی زود جایگاه خود را در صنعت مدلینگ تثبیت کند. یکی دیگرا ز افرادی است که از اینستاگرام درامد کسب می کند و از این طریق توانسته درآمد زیادی را به جیب بزند.

او که در زمینه استایل فعالیت دارد، نه تنها در ایران بلکه در سراسر دنیا مورد توجه اکثر افراد قرار گرفته است. نگین میرصالحی سابقه همکاری با برندهای مشهوری مثل دیور و سامسونت را دارد. پست های نگین میرصالحی اکثرا مربوط به استایل لباس پوشیدن و روتین زیبایی او می باشد.

او در اوایل جوانی به شهر واشنگتن در آمریکا رفت تا در آنجا طراحی دکوراسیون داخلی بخواند. او علاوه‌بر فعالیت در زمینه مد، بلاگر حوزه معماری و طراحی داخلی هم هست. سروین بیات خواهر بازیگر مشهور ساره بیات و همسر رضا قوچان‌نژاد است. سروین بیات این روزها بیشتر از فشن بلاگری در حوزه طراحی داخلی فعالیت می‌کند. به‌گفته خود او، پس از زندگی در ۴ قاره و ۶ کشور و بیش از ۱۰ شهر مانند واشنگتن، لندن، سیدنی و آمستردام، در حال حاضر در اروپا اقامت دارد.

«محمدامین کریم‌پور» بیش از ۴.۴ میلیون فالوور یکی از مطرح‌ترین هنرمندان و اینفلوئنسرهای فضای مجازی است. خلاقیت و نرخ تعامل این بلاگر بر نرخ  فروش برندهای نوآور تاثیرگذار خواهد بود. «مهدی داب» با بیش از ۴.۵ میلیون فالوور، کمدینی خلاق است که محتوای طنز و جذاب تولید می‌کند. او با استفاده از موضوعات روز و ارائه محتواهای خنده‌دار، دنبال‌کنندگان زیادی دارد.

«مطهره حیدری» با داشتن حدود ۳۵۰ هزار فالوور، مترجم و معلم زبان فرانسه است که تجربیاتش از زندگی بین پاریس و تهران را به اشتراک می‌گذارد. تبلیغ آموزش زبان فرانسه برای موسسات آموزشی در این صفحه پرمخاطب بسیار اثربخش است. «مریم رسولیان» بلاگر دکوراسیون داخلی است که با معرفی ایده‌های مدرن، حدود ۱ میلیون فالوور دارد. تبلیغات مرتبط با دکوراسیون داخلی با ایده‌های مدرن این صفحه جلوه بیشتری پیدا می‌کند. صرف داشتن فالوور زیاد کافی نیست؛ بلکه میزان تعامل مخاطبان با محتوای بلاگر مهم است.

بلاگر https://blog.tikshahr.ir/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%88%d9%81-%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a8%d9%84%d8%a7%da%af%d8%b1-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%87%d8%b1-%d8%b4%d9%87%d8%b1-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86-%da%a9%d8%af%d8%a7%d9%85%d9%86/
بلاگر