تبلیغات اینستاگرام؛ راهی برای افزایش نرخ تبدیل مشتریان2023-06-08
آموزش تبلیغات در اینستاگرام برای رشد کسب و کار
با تنظیم هدفهای تبلیغاتی، مخاطبان هدف را مشخص کرده و توجه آنها را جلب کنید. یکی از مزایای اصلی اینستاگرام، تعامل بالای کاربران با محتوای این شبکه اجتماعی است. کاربران اینستاگرام معمولاً با محتوای برندهای مورد علاقه خود لایک، کامنت و اشتراک گذاری می کنند. این تعامل می تواند به کسب و کارها کمک کند تا با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند و وفاداری آنها را جلب کنند.
افزایش تعامل صفحه اینستاگرام سبب افزایش محبوبیت، فروش و اعتبار میشود و به شما کمک میکند تا مخاطبان پیج به صورت طبیعی رشد داشته باشند. این وبسایتها کمک زیادی به شما میکند تا نرخ تعامل پیج خود را پیدا کنید و برای افزایش تعامل اینستاگرام استراتژی درست و اصولی داشته باشید. یکی دیگر از راههای افزایش تعامل در اینستاگرام، استفاده از محتوای ویدئویی است.
آشنایی با برند از اصلیترین اهداف کسب و کارهای نوپا است.به این ترتیب، شما میتوانید برند خود را به کاربران معرفی کرده و در این زمینه اطلاعرسانی کنید. چون IGTV به شما این امکان را میدهد تا ویدئوهایی به طول ۶۰ دقیقه منتشر کنید، دلیل نمیشود که از اصل کوتاه بودن ویدئو غفلت کنید. بهترین ویدئوهای تبلیغاتی در IGTV آنهایی هستند که طول بین ۱ تا ۳ دقیقه دارند.
این روزها بسیاری از صاحبان پیجها به تبلیغات در پیجهای دیگر روی آوردهاند تا تعامل فالوورهایشان را افزایش دهند. برای اینکه بتوانید به درستی تعامل کاربران را افزایش دهید، باید مسابقات و فعالیتهای جذاب و متنوع را در اینستاگرام برگذار کنند. (به اصطلاح فالوور بیشتری جذب کنید.) در این مقاله از دیجیتارگتینگ 13 روش موثر برای دیدهشدن در اینستاگرام را جمع آوری کردهایم، با ما همراه باشید. اندازهگیری و بهینهسازی تبلیغات اینستاگرام برای اطمینان از اینکه بیشترین سود را دریافت میکنید بسیار مهم است. گرفتار شدن در هیجان ایجاد و راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی جدید آسان است، اما بدون ردیابی پیشرفت خود و انجام تنظیمات، اساساً کور می شوید. با نظارت بر عملکرد تبلیغات خود، می توانید تشخیص دهید چه چیزی کار می کند و چه چیزی نیست، و تصمیماتی مبتنی بر داده برای بهینه سازی کمپین های خود برای حداکثر بازگشت سرمایه بگیرید.
اینستاگرام ابزارهایی مانند Instagram Insights و Facebook Ads Manager را فراهم کرده است تا شما بتوانید عملکرد تبلیغات خود را ارزیابی کنید. اینفلوئنسرها کسانی هستند که دنبالکنندگان زیادی در اینستاگرام دارند و درمورد موضوعات مختلف (مانند مد، ورزش، سبک زندگی و...) پست میگذارند. از آنجا که فالوورهای این اینفلوئنسرها به این موضوعات علاقه دارند، هوشمندانه است که تبلیغات اینستاگرام خود را به دست آنها بسپارید؛ مثلاً محصولتان را ارسال کنید و از آنها بخواهید که آن را آزمایش کنند. برای آن که بتوانید تعداد زیادی از کاربران خود را به مشتری تبدیل کنید، چندین راهکار وجود دارد!
تبلیغات در اینستاگرام یکی از قدرتمندترین روشها برای جذب مخاطب و افزایش فروش در دنیای دیجیتال است. یکی از مؤثرترین استراتژیها برای تبلیغات در اینستاگرام، همکاری با اینفلوئنسرها است. اینفلوئنسرها میتوانند به شما کمک کنند که رسیدن به مخاطبان جدید و افزایش اعتبار برند را تسریع کنید.
میتوانید از هشتگهای مرتبط و حرفهای برای خود استفاده کنید و در برخی موارد از ایموجیها نیز استفاده کنید تا بتوانید تبلیغات بسیار مؤثر در اینستاگرام داشته باشید. یکی از ویژگیهای محبوب اینستاگرام، امکان پخش زنده است که بسیاری از افراد معروف از آن برای ارتباط با دنیای خود استفاده میکنند. اگر میخواهید محصول یا پیج خود را به فالوورهای اینستاگرامی در حالت لایو تبلیغ کنید، میتوانید با پرداخت مبلغی به افراد معروف بگویید تا زمانی که در حال پخش زنده هستند، محصول یا پیج شما را تبلیغ کنند. اگر می خواهید یک حساب کاربری حرفهای اینستاگرام برای تبلیغات داشته باشید، باید فید اینستاگرام شما یک تم مشخص داشته باشد و باید پستهای شما از این تم تبعیت کنند.
استفاده از هشتگ گذاری تاثیرگذار در اینستاگرام مرتبط با صنعت و نیازهای مخاطبان هدف، به شما کمک میکند تا محتوایتان را برای افرادی که به آن علاقهمند هستند، قابل دسترس کنید. هشتگها همچنین به شما کمک میکنند تا مخاطبان جدید را جذب کنید و در جستجوهای مرتبط با کسب و کارتان دیده شوید. هر کسبوکاری که بخواهد فروش آنلاین خود را افزایش دهد، به اینستاگرام روی میآورد، اما برای افزایش درآمد و جلب مشتریان، نیاز به تبلیغات مناسب دارد. برای اجرای کمپین تبلیغاتی سریع و با بازده بالا و اینکه چگونه کسب و کار خود را در اینستاگرام تبلیغ کنیم، میتوانید به دیجیتارگتینگ مراجعه کنید. برندهایی مانند Ernie Ball با استفاده از هشتگهای خاص خود، مخاطبان خود را به اشتراک گذاری و تبلیغ محتوای خود تشویق میکنند.
- {
- با کلیک بر روی آن پست شما به استوری منتشر میشود و فالوورهایتان با کلیک بر روی آن، وارد آن پست میشوند. |}{
- این معیار به شما نشان میدهد که در یک بازهی زمانی معین، چقدر در کار خود موفق بودهاید و به هدف دلخواهتان رسیدهاید. |}
- بازاریابی چندکاناله به برندها اجازه میدهد تا مشتریان را در نقاط تماس متنوعی مانند ایمیل، پیامک، تبلیغات آنلاین و شبکههای اجتماعی هدف قرار دهند. {
- تحلیلها نشان میدهد که کسبوکارهایی که از بازاریابی چندکاناله استفاده میکنند، نرخ تعامل آنها تا ۳۰٪ افزایش مییابد. |}
- از طرف دیگر به دیده شدن پیج، برندسازی و افزایش فروش هم کمک بسیار زیادی خواهد کرد.
- به راحتی میتوانید شرکتکنندگان را به انجام این مسابقات تشویق کنید و از این روش برای تبلیغات خود استفاده کنید.
خوشبختانه اینستاگرام این مسئله را به خوبی درک کرده و راههای ارتباطی مختلفی برای حساب تجاری اینستاگرام ایجاد کرده است. اینستاگرام با استفاده از دکمههای فراخوان (Call to Action) به کاربران کمک میکند تا بتوانند از طریق ایمیل، تماس و دایرکت با شما ارتباط برقرار کنند. علاوه بر پاسخ به سوالات مخاطبان، راه دیگر افزایش تعامل پاسخ به کامنت های غیر سوالی است. گاهی مخاطبان از شما تشکر میکنند و یا ایراداتی را نسبت به محتوا شما بیان میکنند. اگر کاربری از محتوای شما ایرادی گرفت و بازخورد او درست بود، تشکر کرده و با او تعامل داشته باشید. تعصب و بحث بیهوده کردن تنها باعث دلسرد شدن و کاهش نرخ تعامل کاربران با پیج شما خواهد شد.
تبلیغات در اینستاگرام و فیسبوک، یک راه سرمایه گذاری موثر برای رشد کسب و کار شما است. در تولید محتوای پست باید توجه داشت که به جنبه های زیبایی شناسی محتوا توجه داشت. همچنین، باید محتوای کپشن را به گونه ای تنظیم کرد که مرتبط با تصویر و یا ویدیو باشد و باعث ایجاد تعامل بیشتر کاربر با پست شود.
کافی است در استوری خود به کاربران بگویید که اگر لینک موجود در استوری را باز کنید، یک کد تخفیف 80 درصدی هدیه دریافت میکنید! در این صورت تعداد زیادی از کاربران کلیک میکنند و با پیشنهاد درجشده در صفحه فرود، یک لیست ایمیل از کاربران خود تهیه خواهید کرد. این لیست ایمیل برای معرفی محصولات دیگر شما با استفاده از ایمیل مارکتینگ به دردتان خواهد خورد. در پاسخ به سوال اینستاگرام مارکتینگ چیست؟ باید بگوییم که اینستاگرام مارکتینگ یک استراتژی بازاریابی است که در آن برای تبلیغ و ترویج کسب و کارها و برندها از اینستاگرام استفاده میشود. این رویکرد، از قابلیتها و امکانات متنوع این شبکه اجتماعی استفاده میکند تا تعامل با مخاطبان، جذب مخاطبان جدید، ارتقاء برند و افزایش فروش را بهبود بخشد. یکی از مهمترین راههای افزایش تعامل اینستاگرام، لایک کردن فالوورهای رقبایتان است.
خدمات دیجیتارگتینگ زنجیره کاملی در زمینه تولید محتوا از جمله طراحی گرافیک و ویدئو مارکتینگ،ساخت تیزر تبلیغاتی،عکاسی صنعتی است،محصول ما در نهایت خلاقیت و دیده شدن و و بالا بردن کیفت تولید محتوای شماست. بسیاری از پیجها از فالوورهای فیک برای افزایش تعداد دنبالکنندگان استفاده میکنند. این نوع فالوورها هیچ ارزشی ندارند و تبلیغات در این پیجها، بیثمر خواهد بود. برای شناسایی کیفیت فالوورهای یک پیج، به فعالیت کاربران، لایکها و کامنتها و ویو ویدیوها توجه کنید. همچنین، استفاده از هشتگهای مختلف در اینستاگرام، به برند شما کمک میکند تا دسترسی بیشتری به مخاطبان خود داشته باشید و پستهای خود را بر اساس موضوعات مورد علاقه آنها مطرح کنید.
تبلیغات موثر در اینستاگرام
اینستاگرام اکنون یک پلتفرم جهانی است که به برندها اجازه میدهد با محتوای خود با افراد تعامل کنند، استعدادها را به استخدام خود درآورند و محصولات خود را معرفی کنند. با استفاده از اینستاگرام مارکتینگ، میتوانید محصولات و خدمات خود را معرفی کنید و به مشتریان بالقوه خود دسترسی داشته باشید. اینستاگرام امکاناتی مانند لینکدهی در استوریها و استفاده از تبلیغات پرداختی را فراهم میکند که به شما کمک میکند فروش و درآمد خود را افزایش دهید.
تبلیغات مناسب و متناسب با برند
بنابراین لینک بیو در اینستاگرام یک منبع بسیار عالی برای انتقال کاربران از اینستاگرام به وبسایت محسوب میشود. امروزه شبکههای اجتماعی نقش بسیار مهمی در سودآوری کسبوکار اینترنتی دارند. در حال حاضر، اینستاگرام بزرگترین شبکه اجتماعی در ایران است که نقش مهمی در زمینه بازاریابی خدمات برای کسبوکارهای اینترنتی ایفا میکند. برای افزایش فروش کسبوکار اینترنتی خود، باید سعی کنید فالوورهای اینستاگرام را به مشتری تبدیل کنید! در این مقاله قصد داریم به بررسی راهکارهای عملی برای رهبری فالوورهای اینستاگرام و تبدیل آنها به مشتری بپردازیم! اگر مدیریت یک کسبوکار اینترنتی را برعهده دارید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.
در مقابل، بعضی از اینفلوئنسرها در اینستاگرام محبوبیت بسیار زیادی دارند و شخصیتهایی دوستداشتنی و مثبت هستند که قطعا اینفلوئنسر مارکتینگ به کمک آنها، نتیجهی مثبت خواهد داشت. برای اینکه اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام باید با یکی از این حسابهای کاربری محبوب در اینستاگرام ارتباط برقرار کرده و از او بخواهید تا تبلیغات شما را در پیج خودش قرار دهد. پست گذاشتن پشت سر هم و مکرر، فالوورهای شما را خسته خواهد کرد و نهایتا شما را آنفالو میکنند.
با هدف گذاری دقیق در تبلیغات، می توانید به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنید و نتایج بهتری را از تبلیغات خود بگیرید. بهترین رویکرد، استفاده ترکیبی از انواع محتوا برای دستیابی به بهترین نتایج است. با آزمایش و بررسی نتایج، می توانید بهترین استراتژی محتوایی را برای کسب و کار خود پیدا کنید.
اگر میخواهید فالوورها با شما تعامل داشته باشند، شما هم باید با آنها در تعامل باشید. برای داشتن تعامل، شما باید به صفحات رقبا رفته و کامنتهای آنها را مشاهده و لایک کنید. با این کار نوتیفیکیشن لایک برای مخاطبان هدف ارسال میشود و احتمالاً پیج شما را بررسی میکنند. اگر محتوای جذابی داشته باشید، با شما تعامل برقرار کرده و ممکن است فالوو کنند.
بنابراین، چرا به آن ضربه نزنید و لایو اینستاگرام را امتحان نکنید؟ مشتریان شما از تلاش بیشتری که برای برقراری ارتباط با آنها انجام می دهید قدردانی خواهند کرد و برند شما از مزایای آن بهره مند خواهد شد. افزایش نرخ تبدیل مشتریان از بالقوه به بالفعل هم از دیگر اهداف اصلی تبلیغات موثر در اینستاگرام به شمار میرود. یکی از بهترین و پر هزینهترین روشهای اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام، انتخاب سفیر برند است. برای اینکه تمامی مخاطبان هدف بتوانند ویدئوی تبلیغاتی شما در IGTV را ببینند، لینک آن را در دیگر شبکههای اجتماعی مثل کانالهای تلگرامی، فیسبوک و … به اشتراک بگذارید. با اینکه تنها ۱۸ درصد از مردم IGTV را نگاه میکنند اما به اشتراکگذاری ویدئوهای تبلیغاتی میتواند یکی از راه های تبلیغ در اینستاگرام برای دسترسی به خیل عظیمی از مخاطبان باشد. در زیر، نکات و تکنیکهایی را که میتوانید از آنها برای تبلیغات در IGTV استفاده کنید، به شما آموزش میدهیم.
{شات متقابل
|}بسیاری از افراد ادعا میکنند دارای پیجهایی با فالوورهای بالا و پرتعامل هستند، اما واقعیت این است که تعامل و فعالیت کاربران آنها بسیار کم است. برای جلب توجه الگوریتم اینستاگرام و دیده شدن در اکسپلورر، باید کاربران را به فعالیت و تعامل بیشتری تشویق کرد. یکی از اهداف افرادی که در حال تبلیغات در پیجهای اینستاگرام هستند، افزایش ترافیک و بازدیدکنندگان سایت یا افزایش دانلود اپلیکیشن در استورها یا گوگل پلی است. در این نوع تبلیغات، بهتر است بر روی ویژگیهای جذاب و مهم سایت و یا اپلیکیشنتان که بازخورد خوبی از کاربران دارد، تمرکز کنید. همچنین، با افزایش تعداد فالوورها و لایکها، احتمال فروش بیشتر نیز افزایش مییابد.
فرایند انتخاب پیجهای مناسب و برقراری ارتباط با آنها بسیار پیچیده و وقتگیر است. به اشتراکگذاری گسترده ویدیوها، احتمال بازدید و مشاهده توسط مشتریان بالقوه را افزایش میدهد. برای مثال میتوانید عکسهایی از محصولات یا ویدئوهایی آموزشی در رابطه با نحوهی استفاده از محصولات خود پست کنید.
فریلنسری به عنوان یک سبک زندگی مدرن، آزادی عمل در انتخاب پروژهها و انعطافپذیری بالا را فراهم میکند. این روش کاری برای افرادی که به دنبال استقلال شغلی و درآمد بالا هستند، به یک گزینه ایدهآل تبدیل شده است. یکی دیگر از راه های بیشتر کردن نرخ تعامل کاربران انتشار محتواهای سریالی است. مخاطبان همواره منتظر ادامه محتوا میمانند و تعامل خود را با پیج بیشتر میکنند تا ادامه مطالب را از دست ندهند.
تبلیغات در اینستاگرام می تواند به کسب و کارها کمک کند تا محصولات یا خدمات خود را به مخاطبان هدف خود معرفی کنند و فروش خود را افزایش دهند. هزینه تبلیغات در اینستاگرام بسته به عواملی مانند نوع تبلیغات، زمان اجرا و مخاطب هدف متفاوت است. سوال کردن یکی از سادهترین راههای افزایش نرخ تعامل اینستاگرام است که در نهایت مخاطبان بیشتری جذب میکنید.
شناسایی مخاطب هدف, طراحی محتوای جذاب, انتخاب کانالهای مناسب, اجرای بهینه کمپین و تحلیل عملکرد, ارکان اصلی موفقیت در این فضا هستند. نمونههای موفق در ایران, مانند کمپینهای برندهای بزرگ, نشان میدهد که استفاده از تکنیکهای داستانسرایی, همکاری با اینفلوئنسرها و طراحی بصری حرفهای میتواند تعامل و فروش را به طور چشمگیری افزایش دهد. تبلیغات موثر در اینستاگرام به معنای بهرهگیری از تکنیکهای پیشرفته بازاریابی دیجیتال برای جلب توجه, افزایش تعامل و تبدیل کاربران به مشتریان وفادار است. در دنیای امروز که رقابت بین برندها به اوج خود رسیده, داشتن استراتژی تبلیغاتی هوشمندانه در اینستاگرام دیگر یک انتخاب نیست, بلکه ضرورتی غیرقابل انکار است. تنها طراحی محتوای زیبا کافی نیست؛ ترکیب خلاقیت, تحلیل دادههای رفتار کاربران و اجرای کمپینهای هدفمند, کلید موفقیت در این پلتفرم است. هدف اصلی اینستاگرام مارکتینگ، جذب و نگهداری مخاطبان، افزایش دیده شدن برند و افزایش فروش محصولات و خدمات است.
تبلیغات موفق در اینستاگرام نیازمند استراتژیهای دقیق، شناخت مخاطب، استفاده از محتوای جذاب و بهینهسازی مداوم است. با استفاده از استراتژیهایی مطرح شده، میتوانید تبلیغات خود را به بهترین نحو ممکن طراحی و اجرا کنید. در نهایت، ترکیب این اصول با استفاده از ابزارهای پیشرفته اینستاگرام میتواند به کسبوکار شما کمک کند تا به نتایج ملموس و پایدار دست پیدا کنید. بنابراین، تبلیغات در اینستاگرام ابزار قدرتمندی برای برندسازی، جذب مخاطب و افزایش فروش است. هر یک از انواع تبلیغات اینستاگرامی ویژگیهای خاص خود را دارند که میتوانند به کسبوکارها کمک کنند تا به اهداف خود برسند.
نرخ خرید یعنی اینکه بدانید چه تعداد از کاربران شما به مشتری تبدیل شدهاند. با کلیک بر روی آن پست شما به استوری منتشر میشود و فالوورهایتان با کلیک بر روی آن، وارد آن پست میشوند. در این استوری به راحتی میتوانید از استیکرهای مختلفی برای جذابتر کردن و افزایش تعامل استفاده کنید! در پایان پست خود هم از کاربران بخواهید برای دیدن صفحه فرود، بر روی لینک پروفایل کلیک کنند.
وب سایت منبع