تحقیق کلمات کلیدی برای محتوای متنی

پیدا کردن کلمه کلیدی برای موضوع

می‌توان «کاپریلا» را به عنوان یکی از پلتفرم‌های برتر برای تبلیغات آنلاین هدفمند معرفی کرد. کاپریلا با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، بهترین و مرتبط‌ترین تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای را با توجه به کمپین‌های فعال کسب و کار به کاربران نمایش می‌دهد. این پلتفرم با شبکه‌ای گسترده از ناشران برای انتشار تبلیغات کلیکی و اجاره‌ای همکاری می‌کند. این پاسخ‌ها یعنی تولید محتوای سایت را فقط برای رفع تکلیف انجام می‌دهید که درنهایت باعث اتلاف زمان و منابع مورد استفاده شما می‌شود. اهدافی که برای تولید محتوای متنی در نظر می‌گیرید باید در راستای اهداف بازاریابی باشند و خیلی واضح به شما بگویند هریک از قطعات محتوایی که تولید می‌کنید، چه کاری می‌توانند برای کسب و کار انجام دهند.

این بنرها، به طور کامل با موضوع نوشته شده در وبلاگ – در اینجا «مقاله و منبع در مورد دیجیتال مارکتینگ» ـ مرتبط است. استفاده از تبلیغات هدفمند در تبلیغات آنلاین را می‌توان روشی بسیار مؤثر برای افزایش احتمال دیده شدن و تعامل با محتوا دانست. به کمک این نوع از تبلیغات می‌توان کمپین‌های تبلیغاتی را بر اساس ویژگی‌های مشترک مخاطبان هدف سازماندهی کرد و کمپین‌های تبلیغاتی را کاملاُ مرتبط با ویژگی‌های شخصی، رفتار و علاقه‌مندی‌های مخاطب ایجاد کرد. تولید و انتشار محتوای منظم افراد را در مورد نوع کسب و کار شما آگاه می‌کند. این مخاطبان با خواندن محتوای شما می‌فهمند مشغول چه کاری هستید و محصولات و خدمات شما چطور می‌توانند به آن‌ها کمک کنند.

کلمات متوسط در مقایسه با کلمات کلیدی کوتاه، رقابت کمتری دارند و شانس رتبه گرفتنشان در گوگل بیشتر است؛ بااین‌حال، ممکن است هدف جستجوی کاربران همچنان کاملاً مشخص نباشد. برای مثال این صفحه برای کلیدواژه «کلمه کلیدی چیست؟» نوشته شده است؛ کاربر برای درک مفهوم «کلمه کلیدی» این عبارت را جستجو می‌کند و گوگل این صفحه را در نتایج به او نشان می‌دهد. این ابزار نه تنها زمان و انرژی شما را صرفه‌جویی می‌کند، بلکه با افزایش دقت و کیفیت کلمات کلیدی استخراج شده، به بهبود نتایج جستجو و ارتقای وضعیت محتوای شما در موتورهای جستجو کمک شایانی می‌کند. نوشتن طرح کلی یا رئوس اصلی مطالب یعنی فهرستی از عنوان‌های اصلی و فرعی‌ای که قرار است در طول متن پوشش دهید، تهیه کنید. این کار کمک می‌کند موارد مهم و در اولویت را بهتر تشخیص دهید و ذهن منظم‌تری در زمان نگارش محتوا داشته باشید.

این مسئله نشان می‌دهد محتوایی آموزشی که اطلاعات مفید دربارهٔ تفاوت نسکافه و قهوه ارائه کند، برای این کیورد مناسب است. پیشنهاد ما؟ فقط یک پارامتر مثلاً حجم جست‌وجو یا سختی کیورد را ملاک قرار ندهید. کیورد ریسرچ باید در نهایت به لیستی از کلمات کلیدی ختم شود که برای شما ارزشمندند؛ کلماتی که مشتری را به شما می‌رسانند. ولی این کلمات به‌شدت هدفمندند و بهتر است حجم جست‌وجو در طول سال را مدنظر قرار دهید. برای مثال، کسی که «چطور بنر تبلیغاتی طراحی کنیم؟» یا «چطور مشتری جذب کنیم؟» را جست‌وجو می‌کند، برای سایت یکتانت بسیار ارزشمند است. در زمان راه‌اندازی سایت بهتر است روی کلمات کلیدی با سختی کمتر – حتی با وجود حجم جست‌وجوی پایین – تمرکز کنید تا به‌مرور زمان اعتبار کسب کنید و بتوانید وارد میدان رقابت شوید.

LSI به درک روابط بین کلمات کمک می‌کند و Entity به شناسایی موجودیت‌های خاص. چینش تصاویر در جستجوی تصویری گوگل (Google Image Search) هم کاملاً تحت تأثیر انتیتی‌ها است. این داده‌ها در قسمت‌هایی مانند نام تصاویر، عنوان تصویر در وب‌سایت، توضیحات و متن جایگزین (Alt Text) گنجانده می‌شود. وقتی گوگل تصمیم گرفت که به جای تمرکزِ صرف روی کلمات کلیدی، دید بازتری داشته باشد و معنا و مفهوم واقعی صفحات را درک کند، مفهوم انتیتی مطرح شد. در این راهنما از بخش آموزش سئو در سایت پارس‌پک، با مفهوم انتیتی‌ها به‌صورت عمیق آشنا شده و مثال‌هایی را از انواع آن‌ها می‌بینید.

موتور جست و جو، لیستی از وب سایت هایی که محتوای متنی مرتبط با عبارت سرچ شده، دارند را نمایش می دهد. اگر رتبه و جایگاه وب سایتی در سطح بالایی باشد، در صفحه اول به مخاطبان نمایش داده می شود. در هر حوزه کاری، مخاطبین به دنبال موضوعاتی خاص هستند و کلمه مشخصی را جست‌وجو می‌کنند. برای مثال در حوزه خرید لوازم برقی خانه، کلماتی مانند خرید یخچال، خرید ماشین ظرفشویی و … کلیدی هستند. حال به استفاده از ابزارهای مختلف برای پیدا کردن آن‌ها در حوزه‌های مختلف، تحقیق کلمات کلیدی می‌گویند.

انتیتی (Entity) در سئو، یک مفهوم مستقل است که در کنار مفاهیم مرتبط با خودش قرار می‎گیرد تا جزئیات آن برای گوگل کاملاً شفاف باشد. شما برای رسیدن به بهترین نتیجه از هدف‌گذاری باید بدانید که از این کلمات به چه شکل، در چه نقاطی و با چه حجمی استفاده کنید. در انتخاب سایت های رقیب که می‌خواهید از آنها الگو بگیرید، به شاخص مربوط به آتوریتی یا امتیاز محبوبیت آنها توجه کنید. شما با این عملکرد اشتباه باعث ترک زودهنگام کاربر از صفحه سایتتان می‌شوید. علاوه بر این، سیستم آماری کاپریلا با بهره‌گیری از سیستم آمارگیری مبتنی بر گوگل آنالیتیکس، در تشخیص کلیک‌های صحیح و غیرتکراری دقت بسیار زیادی دارد. در اینجا چیزی است که هنگام تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی خود به دنبال آن هستید.

برای بهینه سازی وب سایت، اولین قدم استخراج کلمات کلیدی مناسب و مرتبط می باشد. تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک می‌کند تا نیازها و خواسته‌های مخاطبان خود را بهتر درک کنید. با شناسایی کلمات و عباراتی که کاربران به دنبال آن‌ها هستند، می‌توانید محتوایی تولید کنید که دقیقاً به نیازهای آن‌ها پاسخ دهد. این امر باعث می‌شود که محتوای شما برای مخاطبان جذاب‌تر و مفیدتر باشد و در نتیجه، تعامل بیشتری با آن داشته باشند. درک بهتر نیازهای مخاطبان می‌تواند به شما در ایجاد استراتژی‌های بازاریابی موثرتر و هدفمندتر کمک کند.

استفاده صحیح از آن‌ها در صفحات محصول و لندینگ‌پیج‌ها می‌تواند تاثیر زیادی در افزایش فروش داشته باشد. البته بعضی متخصصان، معیار این دسته‌بندی را میزان جستجوی کلمات توسط کاربران در نظر می‌گیرند. برای محاسبه چگالی کلمه کلیدی، تعداد دفعاتی که کلمه کلیدی در متن تکرار شده است را بر تعداد کل کلمات متن تقسیم کنید و سپس نتیجه را در ۱۰۰ ضرب نمایید تا به درصد تبدیل شود. به عنوان مثال، اگر کلمه کلیدی شما ۵ بار در متنی با ۱۰۰ کلمه تکرار شده باشد، چگالی کلمه کلیدی شما ۵ درصد است. یه این نکته توجه کنید که کلمات کلیدی شما باید به صورت پراکنده در محتوا استفاده شود.

ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی چگونه کار می کنند؟ در این مقاله، به سوالاتی که در ذهن دارید، پاسخ داده ایم. تحقیق کلمات کلیدی یکی از مهم‌ترین جنبه‌های تولید محتوا در دنیای دیجیتال امروز است. این فرآیند شامل شناسایی و انتخاب کلمات و عباراتی است که کاربران در موتورهای جستجو برای یافتن اطلاعات مرتبط با محتوای شما استفاده می‌کنند. در این مقاله، به بررسی اهمیت تحقیق کلمات کلیدی در تولید محتوا و تأثیر آن بر سئو و جذب مخاطبان می‌پردازیم. پایه و اساس هر محتوایی که در سطح اینترنت می‌بینید یا می‌شنوید، «متن» است. ویدیو، پادکست، پست‌های شبکه‌های اجتماعی و وبلاگ، تبلیغات و صفحات معرفی محصول همه بر پایه «محتوای متنی» شکل گرفته‌اند.

قیمت محصول یکی از مهم‌ترین مواردیه که کاربر دوست داره بدونه و جست‌وجو می‌کنه. از اونجایی که قصد کاربر از جست‌وجوی «خرید محصول» و «قیمت محصول» تقریباً یکیه، اون رو می‌تونین اصلی در نظر بگیرین. این جدول برای کیوردهایی مناسب است که می‌خواهید در بلاگ خود پوشش دهید. ارزش برخی کلمات مثل «تبلیغات بنری»، «تبلیغات کلیکی» یا «تبلیغات همسان» برای یکتانت مشهود است و دیگر به چنین جدولی نیاز نداریم. بدیهی است که کیوردی که در بالای قیف است، حجم جست‌وجوی بالایی با نرخ تبدیل پایین دارد؛ چراکه افرادی را هدف می‌گیرد که با ما آشنا نیستند.

از بین سه نوع اصلی کلمات کلیدی دم کوتاه، میانی و کیورد دم بلند یا طولانی، دو نوع اول معمولا حجم جستجوی بالاتری دارند. انتخاب بهترین کلمه کلیدی برای هر صفحه از سایت اینترنتی شما باعث ایندکس درست به ازای جستجوی کاربران، جذب ترافیک ارگانیک، افزایش نرخ بازدید و کسب سایر امتیازهای سئو سایت می‌شود. علاوه بر این ها، از کلیدواژه ها در عنوان محتوای متنی استفاده می شود. 30 درصد تا 75 درصد زیر عنوان ها هم باید مجهز به کلمات کلیدی باشند. ابزار کیورد ریسرچ امکان جست و جو و انتخاب کلمات کلیدی را برای کاربران فراهم کرده اند.

ابزارهای تحقیق عبارت کلیدی به دو دسته رایگان و پولی تقسیم شده اند. برخی گمان می کنند که ابزارهای رایگان، کاربرد چندانی ندارند و قادر به رفع نیازهای یک تولیدکننده محتوا نیستند. در حالی که ابزارهای تحقیق عبارت کلیدی رایگان، خدمات کاملی را به مخاطبان ارائه کرده اند. اگر قصد دارید لیستی از کلمات کلیدی مرتبط و مناسب داشته باشید، می توانید به مجموعه رایا مارکتینگ مراجعه کنید و از خدمات آن، بهره مند شوید. موفقیت و پیشرفت محتوای متنی در گرو استفاده و بهره مندی از کلمات کلیدی مرتبط می باشد.

مزیت مهم دیگر طرح کلی ارائه یک دیدگاه کلی از عنوان‌های مهم مطلب و سریع‌تر پیش رفتن نگارش محتوا است. بر اساس بررسی‌های انجام شده، پیوندهای یکتای کوتاه عملکرد بهتری در صفحه نتایج دارند. پیوندهای یکتای کوتاه فهم موضوع صفحه را برای گوگل آسان‌تر می‌کنند و علاوه بر این، کاربران هم بیشتر تمایل دارند روی آن‌ها کلیک کنند. قبل از اینکه سفر تحقیق کلمه کلیدی خود را برای بهینه سازی محتوای خود آغاز کنید، برخی از اصول تحقیق کلیدواژه وجود دارد که باید با آنها آشنا شوید. اول، بسیار مهم است که بفهمیم چه چیزی کلمات کلیدی متمرکز و کلیدواژه های طولانی را از کلمات کلیدی معمولی متفاوت می کند. ابزارهای جدید تحقیق کلمات کلیدی قادر به یافتن کلمات کلیدی دم دراز هستند.

یکی دیگر از نکاتی که در تولید محتوای متنی سایت باید در نظر بگیرید، آن است که سعی کنید همان‌طور که صحبت می‌کنید، بنویسید. برای انجام بهتر این کار، هر بخشی را که می‌نویسید با صدای بلند بخوانید و بخش‌هایی را که به نظرتان از گفتار روزمره فاصله گرفته، اصلاح کنید. همانطور که موتورهای جستجو بهبود می یابند و تاکید بیشتری بر عبارات مرتبط، زبان طبیعی و محتوای با کیفیت می شود. شما می خواهید با ارائه محتوای عمیق و بهم پیوسته، تخصص وب سایت خود را به نمایش بگذارید. اگر مشتریان شما را منبع اطلاعاتی قابل اعتمادی برای موضوع خاصی بدانند، می خواهند روی وب سایت شما کلیک کنند. محتوای معتبر و شهرت خوب به شما کمک می کند تا در SERP رتبه بالایی داشته باشید.

پرتال با هزینه خیلی کم و بدون نیاز به دانش فنی خاصی یک سایت فروشگاهی به شما می‌دهد. استراتژی‌های هوشمند بیدینگ مثل رانندگی با خودروی دنده‌اتومات کار را خیلی راحت می‌کنند؛ ولی ممکن است آن قدر بید را... بیدینگ دستی کار پیچیده‌ای است و به بررسی و به‌روزرسانی لحظه‌ای نیاز دارد تا بودجه کمپین هدر نرود. سعی می‌کنیم تمپلیتی در آینده به مقاله اضافه کنیم تا بر اساس اون پیش برین. تمام مراحل رو به‌ترتیب جلو رفتیم که چیزی از قلم نیفته و تحقیق شما کامل شه.

تصور کنید من به عنوان یک مدیر سایت، با تحقیق کلمات کلیدی به کلمه هایی مثل کفش، لباس و… رسیده ام. حالا تصمیم میگیرم روی کلمه کفش سایتم را بهینه کرده و به صفحه اول برسم تا با جذب کاربرانی که این کلمه را جستجو میکنند، محصولاتم را به آنها بفروشم. کارشناس ارشد بازاریابی محتوایی یکتانت که فعالیت خود را با تولید محتوای متنی آغاز کرده است.رضا نه‌تنها به نوشتن، بلکه به خواندن، شنیدن و دیدن هم علاقه دارد؛ معتقد است انسان باید تشنه یادگیری باشد. فراموش نکنید تحقیق کلمات کلیدی فرایند یافتن کیوردهایی که گرفتن رتبه در آن‌ها راحت است، نیست! کیورد ریسرچ به‌معنای یافتن کلمات و عبارت‌هایی است که بیشترین نفع را برای کسب‌وکار شما دارند. البته این جست‌وجو و بررسی صفحه‌هایی که رتبه دارند، در تشخیص تعداد صفحه برای هدف‌گیری عبارت کلیدی هم نقش دارد.

در چنین شرایطی ممکن است دچار اشتباه شویم و با هدف افزایش بازدید سایت این کلمات را نیز در اهداف خود برای ساخت صفحه و تولید محتوا قرار دهیم. در حالیکه این کار موجب می‌شود تمرکز و تخصص سایت خود را از بین برده و حتی در عبارات اصلی و مرتبط با کسب و کار نیز جایگاه مناسبی کسب نکنیم. زمانی که عبارتی را در گوگل سرچ می کنید، صفحات مختلفی به شما پیشنهاد داده می شود. کاربران، عمدتا وب سایت های اولیه را چک می کنند و به سراغ سایر صفحات نمی روند. نقش تحقیق کلمات کلیدی در بازاریابی دیجیتال شامل تبلیغات رایگان گوگل می شود.

با استفاده از وب‌سایت‌ها و ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، می‌توانید MSV جهانی یک کلمه کلیدی را جستجو کنید یا حتی آن را به یک شهر خاص محدود کنید. در حالی که MSV بالاتر به معنای ترافیک بالقوه بیشتر برای وب سایت شما است، همچنین به معنای رقابت سنگین تر است. سختی عبارت کلیدی مبتنی بر اعتبار دامنه، اعتبار صفحه و کیفیت محتوای متنی است. مفهوم سختی کلمات کلیدی در کنار حجم جست و جوی ماهانه، زمینه انتخاب کلمه کلیدی مناسب و مرتبط را فراهم می کند. پیش تر اشاره شد که تحقیق کلمات کلیدی در سئو بر اساس کلمات کلیدی اصلی صورت می گیرد.

مثلا ابتدا صفحه فروشگاه ساز سپس مقاله چرا باید کسب و کار اینترنتی راه‌اندازی کنیم و در آخر مقاله کسب و کار اینترنتی چیست. در مرحله اول به سراغ هشتگ‌های اینستاگرام بروید و ببینید در حوزه شما چه هشتگ‌هایی استفاده شده؟ احتمالا خیلی از آنها به شما کلمات کلیدی جدید بدهند. بعد از آن به سراغ پست رقبا رفته و سعی کنید از محتوای آنها کلمه جدید بسازید. در مرحله سوم هم به نظرات مخاطبان و سوالاتی که پرسیده‌اند رجوع کنید. پس وقتی که قصد انجام پروژه سئو سایت خود یا دیگران را دارید همیشه باید این نکته مهم را در نظر بگیرید که با سئو هر کلمه، قصد دارید چه کسی را سمت سایت خود جذب کنید.

خب، عملا تا اینجا اصل کار را انجام داده‌اید و مابقی مسیر، چیز خاصی نیست. البته اگر قرار است تحقیق کلمات را چند روز یک‌بار انجام بدهید، بعد از دسته‌بندی کردن هر تعداد کلمه، باید برای آماده کردن آنها جهت سئو، این مسیر را هم پیش بروید. اگر اطلاعات بیشتری در رابطه با ابزار های حرفه ای و رایگان این حوزه می خواهید ، حتما مطلب بررسی رتبه کلمات کلیدی؛ ۱۲ ابزار حرفه ای و رایگان را مطالعه بفرمایید. در این شرایط حتی اگر به زور بک لینک و… هم به صفحه اول برسد چون نمیتواند نیاز کاربر را جوابگو باشد، کاربران سریعا بعد از ورود به صفحه از آن خارج شده و با افزایش نرخ پرش باعث میشوند رتبه آن پایین بیاید. ولی این مسئله برای «فرق نسکافه و قهوه» متفاوت است؛ چراکه اصلاً کسی برای آن تبلیغ نرفته است.

شما در این محتوا با معیارهای بهترین کلمات کلیدی برای هدف‌گذاری روی صفحات سایت آشنا می شوید. مقدمه همان پاراگراف اول است و اولین چیزی که گوگل و کاربران می‌خوانند. با استفاده طبیعی از کلمه کلیدی در این بخش، به‌راحتی می‌توانید موضوع صفحه را مشخص کنید و خواننده را جذب کنید. کلمات کلیدی ناوبری زمانی استفاده می‌شوند که کاربر به‌دنبال یک وب‌سایت، صفحه خاص یا برند خاص باشد. عبارت‌های مثل «دیجی‌کالا»، «ورود به اینستاگرام» و «صفحه اصلی دیدوگرام» از نمونه‌های کلمات کلیدی ناوبری هستند.

ترکیب این موارد با کلمات و جملاتی که نیازهای مخاطب شما را پوشش می‌دهند، می‌تواند مشتری را به کلیک روی لینک‌های‌تان، ترغیب کند. همچنین، به جذب مخاطب با استفاده از علائم نگارشی صحیح، جملات کوتاه و گیرا، ضرب‌المثل‌ها و بازی با کلمات بپردازید تا آن‌ها را به تبلیغات کلیکی خود، علاقمند کنید. تنها برای آن میزان از منابع سخت‌افزاری که نیاز دارید هزینه می‌پردازید و دیگر نیازی به پرداخت هزینه‌های غیر موجه، در ابتدای فعالیت وب سایت خود، نخواهید داشت. خیر، اما اطلاعات واضحی را از محتوا به گوگل می‌دهد که تأثیر بسیار زیادی در درک گوگل دارد. در این خصوص مقاله آموزش نحوه استفاده از کلمه کلیدی را پیشنهاد می‌کنم بخوانید. حالا اگر این کاربر را با کیورد «خرید ابزار سئو ایرانی» به سایت خود بکشانید ولی هیچ گزینه خریدی به او پیشنهاد ندهید، سرچ اینتنت او را نادیده گرفته‌اید.

طبق تجربه خودمان، قرار است در ادامه به شما بگوییم چگونه لیست خود را کامل کنید. سایر ابزارها هم از زبان فارسی پشتیبانی می‌کنند که می‌توانید از آن‌ها هم استفاده کنید. این به چه معناست؟ در مقالهٔ «بازاریابی موتورهای جست‌وجو چیست و چه تفاوتی با سئو دارد»، به تبلیغات در گوگل اشاره کردیم. نیت و قصد کاربر از جست‌وجوی برخی کلمه‌ها تجاری است؛ یعنی می‌خواهد محصول یا خدمتی را بخرد. یادتان است گفتیم می‌شود با کیورد پلنر از روی دست رقبا تقلب کرد؟ کافی است روی «Start with a website» کلیک و آدرس سایت آن‌ها را وارد کنید.

در فضای دیجیتال مارکتینگ، اصول و قواعد سئو زمینه پیشرفت و ارتقای محتوای متنی را فراهم می کنند. تحقیق کلمات کلیدی می‌تواند به شما در تدوین استراتژی‌های محتوا کمک کند. با شناسایی کلمات کلیدی پرطرفدار و مرتبط با حوزه فعالیت شما، می‌توانید برنامه‌ای برای تولید محتوا تدوین کنید که به جذب مخاطبان بیشتر و افزایش تعامل با آن‌ها منجر شود. استراتژی‌های محتوا باید شامل نوع محتوا، فرکانس انتشار، کانال‌های انتشار و هدف‌های بلندمدت باشد. تحقیق کلمات کلیدی می‌تواند به شما در ایجاد یک استراتژی محتوای موثر و هدفمند کمک کند. نرخ پرش (Bounce Rate) به درصد بازدیدکنندگانی اشاره دارد که پس از دیدن یک صفحه از سایت شما، بدون انجام هیچ عملیاتی سایت را ترک می‌کنند.

تولید محتوا در تمامی زمینه های کسب و کار به بیش از 7 زبان زنده دنیا تولید و ترجمه می گردد. از جمله مهم‌ترین مزایای تحقیق می‌توان به افزایش بازدید سایت اشاره کرد. با استفاده از این فرایند، شما محبوب‌ترین کلمه در حوزه کاری خود را پیدا کرده و در نتیجه ترافیک ورودی به وب‌سایتتان را افزایش می‌دهید. از طرف دیگر، مقدار زیادی از این ترافیک ورودی، مخاطبین هدفتان خواهند بود که می‌توانید آن‌ها را به مشتریان بالقوه تبدیل کنید. این ابزارها بعد از جستجو هر کلمه کلیدی، تعداد بسیار زیادی کلمه مرتبط به شما پیشنهاد می‌کنند. خب اگر به من باشد میگویم یک مقاله که تعداد بسیار اندکی متن دارد و در مقابل بیشتر از 50 الی 100 عکس مدل مانتو در آن قرار داده شده.

اما با توجه به اهمیت زیادی که دارد، به هیچ عنوان نباید از انجامش یا حتی انجام کاملش، صرف نظر کنید. مواردی که در این مقاله گفتم حتی برای تولید محتوای اینستاگرام هم به دردتان می‌خورد. با کمک این روش‌ها می‌توانید محتواهای جذابی برای مخاطبان‌تان در اینستاگرام بسازید. اولین قدم در تولید محتوای متنی و نگارش محتوا بر اساس اصول و قواعد سئو، فرآیند کیورد ریسرچ یا تحقیق کلمات کلیدی می باشد. جهت آشنایی بیشتر با مقاله "تاثیر کلمات کلیدی در سئو+ هرآنچه که باید بدانید" ما را در ادامه این محتوا، همراهی کنید. این ابزار به شما کمک می‌کند تا کلمات کلیدی که رقبای شما استفاده می‌کنند را شناسایی کنید و از آن‌ها برای بهبود عملکرد سایت خود بهره ببرید.

برای آموزش کار با Ahrefs جهت پیدا کردن کلمات کلیدی، روی "Keyword Explorer" کلیک کرده و کلمه کلیدی خود را وارد کنید. سپس با انتخاب علامت ذره‌بین یا گزینه جستجو، می‌توانید اطلاعاتی مانند سختی کلمه کلیدی و میزان جستجوی آن در ماه گذشته را مشاهده کنید. اکنون که اهمیت تحقیق کلمات کلیدی را درک کرده اید و با برخی از مهمترین اصطلاحات و مفاهیم آن آشنا شده اید، آماده شروع کار هستید. این مراحل بعدی را دنبال کنید تا کلمات کلیدی مورد نظر خود را شناسایی کنید تا مخاطب مورد نظر خود را جذب کنید و یک استراتژی کلمه کلیدی بدون خطا ایجاد کنید. در این مطلب با اهمیت تحقیق کلمات کلیدی برای تدوین یک استراتژی محتوای اصولی آشنا شدیم. درواقع این فرایند، خود بخش کوچکی از فرایند استراتژی محتوا است که اهمیت زیادی برای بازاریابی دیجیتال و بازاریابی محتوا دارد.

14 ابزار رایگان فوق، همگی پرکاربرد و کارا هستند و نیاز نویسنده را برطرف می کنند. ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، حجم جست و جوی کلمات کلیدی در موتورهای جست و جو را هم به سئوکار نمایش می دهند. SEMrush یکی از ابزارهای مهم در سئو است که خدماتی مانند تحقیقات ارگانیک، تحلیل رقابتی و تحقیق کلمات کلیدی را برای افراد و سئوکاران ارائه می‌دهد. آموزش کار با SEMrush به شما کمک می‌کند تا تحقیقات کلمات کلیدی، بک‌لینک‌ها و سایر موارد مرتبط را بررسی کنید. برای تحقیق کلمات کلیدی در SEMrush، کافی است در بخش Keyword Magic Tool، کلمه کلیدی مورد نظر خود را در قسمت جستجو وارد کنید تا میزان جستجو و کلمات مشابه آن نمایش داده شود.

حالا که با این ابزار آشنا شدی، وقتشه بری و موضوعاتت رو وارد کنی تا بهترین کلمات کلیدی رو داشته باشی. ساده‌ترین راه برای انجام این مرحله بعدی، برنامه‌ریزی کلمه کلیدی یا ابزار تحقیق کلمات کلیدی پولی یا SEO است. Ahrefs، Semrush، Wordtracker و Ubersuggest برخی از محبوب ترین ها هستند. Wordtracker و Ubersuggest هر دو نسخه های رایگانی دارند که می توانید برای شروع از آنها استفاده کنید. کلمه کلیدی تمرکز، همانطور که از نامش پیداست، کلیدواژه اصلی است که استراتژی خود را روی آن متمرکز می کنید.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری