خلاقانه مدیریت محتوا
آموزش تولید محتوا خلاقانه و جذاب فراز کانتنت
در تولید محتوا، به سرگرمی ها و فعالیت های اوقات فراغت مخاطب خود، اشاره کنید تا به مطالعه و پیگیری محتوا، علاقهمند شود. به عبارتی با دانستن علاقهمندیها و سرگرمیهای مخاطبان خود، به سرنخ خوبی برای تولید محتوای خلاقانه دست مییابید. علاوه بر ارائه ایده های نو، هوش مصنوعی میتواند روند تولید محتوا را بهینه تر کند. بهعنوان مثال، با استفاده از هوش مصنوعی می توان به تحلیل ترندها و رفتار مخاطبان پرداخت و محتوای مناسب تری بر اساس این دادهها ایجاد کرد. همچنین، ابزارهایی مانند ChatGPT می توانند با تولید متون اولیه یا پیشنهادهای بصری، زمان صرف شده برای ایده پردازی و اجرا را کاهش دهند و در عین حال کیفیت محتوای تولیدی را افزایش دهند. در نتیجه، هوش مصنوعی می تواند به عنوان یک دستیار هوشمند در کنار تولید کنندگان محتوا قرار بگیرد و خلاقیت آنها را تقویت کند.
پس بهتر است زمانهایی را آگاهانه برای هیچ کاری نکردن در نظر بگیریم. ذهن ما از دیرباز با قصهها عجین شده است و بدون اینکه خود بدانیم، همۀ ما یک راوی هستیم. تُن صدای شخصیتهای داستان، خطوط چهرهشان، عطر و بویی که در فضا هست، رنگی که اشیاء موجود در صحنه دارند و جزئیاتی ازایندست، به مددِ قوۀ خلاقۀ خواننده خلق میشوند. تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به کدُ سئو می باشد و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.
هر پاراگراف باید به هم مرتبط باشد، به طوری که کار متمرکز، خواندنی و جالب باشد. همچنین، به خاطر داشته باشید که خوانندگان از پیشینههای متفاوتی هستند. از این رو، شما باید ایدهها را به گونه ای سازماندهی کنید که مورد قبول جهانی باشد و به استانداردهای ایران اکتفا نکنید. افکار خود را تجزیه و تحلیل کنید و ساختار محتوا را طوری برنامه ریزی کنید که ایده به طور موثر منتقل شود. یک مدیر که در هر لحظه از شبانهروز با نوشتن و تولید محتوا سروکار دارد، باید قبل از فهم چگونگی طراحی برنامه محتوایی، عاشق نوشتن باشد. او باید کلمات را دوست بدارد و نوشتن نه فقط کار، بلکه شور درونی او باشد.
ابتدا باید مشخص کنید چه چیزهایی بر شما تأثیرگذار و الهام بخش هستند. خود را در موقعیت های مختلف قرار دهید و از موسیقی، طبیعت، یا حتی یادآوری خاطرات مختلف استفاده کنید. به یاد داشته باشید که خلاقیت شما نیاز به عمل دارد در غیر این صورت، نمیتوانید انتظار پیشرفت و بهبودی در آن داشته باشید. تولید محتوای خلاقانه، راهی موثر برای جمع آوری لید و پرورش مشتریان بالقوه است؛ زیرا محتوایی که ارزش جدیدی برای مخاطبها خلق کند و از موضوعات متداول خارج شود، معمولا مورد توجه افراد بیشتری قرار میگیرد. محتوای جذاب تاثیر بسیاری در برقراری ارتباط دارد؛ زیرا کاربران را تشویق میکند تا با برند تعامل داشته و پیام شما را با دیگران به اشتراک بگذارند. همچنین به شما این امکان را میدهد که با مخاطبها ارتباط برقرار کرده، آنها را بهتر بشناسید و بتوانید اطلاعات و محتواهای سرگرمکننده بیشتری برایشان فراهم کنید.
انواع محتوای سرگرم کننده، آموزشی، خبری و حتی پست های شبکه های اجتماعی، میتوانند به شناسایی بیشتر برند شما کمک کنند. به عنوان کسی که کسب و کار اینترنتی دارد، در اینترنت فعال است، محتوای اینترنتی تولید میکند، باید با ترفندهای محتوا نویسی آشنا باشید. این ترفندها را میتوانید در وبسایتهای مختلف که راهنمای تولید محتوا ارائه میدهند، پیدا کنید. اما در این مطلب ما مجموعهای از 50 ترفند تولید محتوای خلاقانه را برای شما گردآوردی کردهایم. حوصله به خرج بدهید و این مطلب را تا انتها بخوانید، ما به شما اطمینان میدهیم در پایان، مهارت نوشتن محتوای خلاقانه را کسب خواهید کرد. با ظهور انواع پلتفرمها و شبکههای اجتماعی، هنوز محتواهای متنی طرفداران خودش را دارد، کافی است سری به شبکههای اجتماعی مثل ایکس یا لینکدین بزنید تا این ادعا را با چشم ببینید!
تولید محتوا خلاقانه یکی از جذاب ترین و مهم ترین مفاهیم در بازاریابی دیجیتال است. در دنیای امروز محتوا نه تنها باید اطلاعات مفیدی را ارائه دهد بلکه باید به گونه ای طراحی شود که توجه مخاطب را جلب کند و او را به تعامل وا دارد. در این مقاله راین قصد داریم مفاهیم تولید محتوای خلاقانه، تولید کننده محتوا، تیم تولید محتواو ایده های تولید محتوا خلاقانه را بررسی کنیم. ما در این مقاله سعی کردیم نکات مهم مربوط به تولید محتوای جذاب و خلاقانه را بررسی کنیم تا بتوانید توجه کاربرهای بیشتری را به سمت برند خود جلب کرده و با مخاطبهای خود ارتباط صمیمانهتری ایجاد کنید. اگر ایده دیگری به ذهن شما میرسد که در این مطلب گفته نشده، میتوانید در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید و به کاملترشدن این مطلب کمک کنید.
مدیر تولید محتوا نقش مهمی در تمامی فرآیند تولید محتوا و به انجام رسیدن برنامه محتوایی ایفا میکند اما این بدان معنا نیست که او -به قول انگلیسیها- یک jack of all trades یا همان همهفن حریف خودمان است. بسیاری از این مهارتها و وظایف در بستر خود کار در فرد توسعه مییابند و خیلی از مدیران محتوا از ابتدا مجهز به این ویژگیها و مهارتها نیستند. اگر بخواهیم سادهتر بگوییم؛ مدیر تولید محتوا بر ایجاد، توسعه استراتژیک و ارتقاء بازاریابی محتوایی شما نظارت کامل میکند. او باید بر نوشتن، ویرایش، توزیع، ترویج، چیدن استراتژی، سئو، شناخت رقبا، استخدام نیروی درست و … تسلط کامل داشته باشد. همچنین او به مهارتهای ارتباطی، بازاریابی و رهبری بسیار قوی احتیاج دارد. شما میتوانید دادههای مربوط به بازدید صفحات، نرخ تعامل، و نرخ تبدیل را جمعآوری کنید و بر اساس این دادهها، تصمیمات آگاهانهتری در مورد تولید و انتشار محتوا بگیرید.
Google Trends یکی از ابزارهای بینظیر و رایگان گوگل است که به شما این امکان را می دهد تا روند های جستجو و موضوعات پرطرفدار را در زمان واقعی بررسی کنید. با استفاده از این ابزار، میتوانید به روز باشید و محتوای خود را بر اساس موضوعات و نیازهای جاری مخاطبان تنظیم کنید. در دنیای محتوا، تصاویر نقش بسیار مهمی در جلب توجه مخاطب دارند. Pinterest به دلیل تأکید بر تصاویر و طراحی های جذاب، منبعی عالی برای الهام گرفتن از لحاظ بصری است. با مشاهده پین ها (تصاویر و محتوای به اشتراک گذاشته شده)، می توانید ایده های خلاقانه ای را برای طراحی، نحوه ارائه محتوا و استراتژی های بازاریابی خود پیدا کنید. پس از هر مقالهای که روی سایت قرار داده میشود، میتوانید نتیجه آن را تجزیه و تحلیل کنید و تغییرات مربوطه را برای افزایش خوانندگان ایجاد کنید.
بهترین راه برای برانگیختن احساسات مخاطب این است که بر موضوعاتی که احساسات قوی نسبت به آن دارید، تمرکز کنید و به آن احساسات کانال بزنید. اگر خودتان بابت موضوعی خیلی متاثر شده باشید، مخاطب نیز کنجکاو میشود که چرا نسبت به این موضوع چنین احساسی دارید و تمام تلاش خود را میکند تا علت را بفهمد. گاهی که هیچ ایدهای به ذهنتان نمیرسد تا منتهی به تولید محتوای خلاقانه شود، بهتر است روشهای دیگر را امتحان کنید. به عنوان مثال از کسانی که هیچ ارتباطی با محتوای تولید شده و موضوع آن ندارند، نظرسنجی کنید. از آنها بخواهید تصور یا درکشان را از یک موضوع یا محتوا به شما منتقل کنند.
پس از انجام تحقیقات کامل، نویسنده باید بتواند آموختههای خود را به محتوای آموزنده، آگاهانه و یونیک تبدیل کند. محتوای یونیک که خلاقانه و منحصربهفرد است، خوانندگان بیشتری را نسبت به مقالههای غیریونیک و طولانی و خستهکننده جذب میکند. هنگامیکه بازدید از یک سایت افزایش مییابد، محبوبیت سایت نیز افزایش مییابد که به افزایش ارزش برند کمک میکند. یک محتوای خوب تحقیق شده و به درستی کنار هم قرار داده شده، برای همه بازی برد-برد است. میتواند ترافیک وب، اشتراک گذاریها، کلیک کردنها، رتبه بندی موتورهای جستجو و در نهایت فروش را افزایش دهد. برای نویسنده محتوا هم بیتاثیر نیست و کاملا شناخته خواهد شد.
اگر به آنها دسترسی نداریم احتمالاً باید حضور بیشتری در رسانههای مفید داشته باشیم یا استراتژی خود را برای مصرف محتوا تغییر بدهیم. وبلاگ نویسی، همانطور که در زیر به آن اشاره شده، راهی مفید برای پیادهسازی تولید محتوای هرروزه است. سازگاری مهارتی است که نویسندگان محتوا باید از آن بهره ببرند، زیرا باید لحن و سبک نوشتن خود را با توجه به پروژههای مختلف تغییر دهند. وقتی نویسندگان سازگار باشند، میتوانند به طور موثر به نیازها پاسخ دهند. یک نویسنده ممکن است همیشه با یک سبک نوشتاری خاصی آشنا نباشد و این به معنی از دست دادن طیف وسیعی از مشتریان خود است.
محتوای خلاقانه مثل اثرانگشت شما میتواند تنها به خود شما تعلق داشته باشد طوری که مخاطب بتواند از بین صدها محتوای موجود، محتوایی که شما تولید کردهاید را تشخیص بدهد. البته فراموش نکنید که تولید محتوای ساده با تولید محتوای سادهلوحانه فرق میکند. برای تولید چنین محتوایی، میتوانید هم به سراغ موضوعات کاملاً تخصصی بروید و هم محتوای روزانه را به شکل ساده منتشر کنید. اگر میخواهید خوب بنویسید، سوژههایی خلاقانه برای تولید و نشر محتوا داشته باشید و متفاوت از رقبای خود ظاهر شوید، ذهنتان را در معرض محتوای خلاقانه قرار بدهید. تولیدکننده محتوا فردی است که انواع مختلفی از محتوا را برای رسانه های مختلف تولید می کند.
یک محتوا ممکن است اطلاعاتی مفید داشته باشد، اما اگر به شکل مناسب و خلاقانه ارائه نشود، به سادگی از دید مخاطب پنهان می ماند. توجه داشته باشید که این شرح وظایف مدیر محتوا، چیزهای معمول و استانداردی را دربرمیگیرد که یک تیم تولید محتوا به آن نیاز دارد. با توجه به سازمان، گروه، تیم تولید محتوا و برنامه محتوایی لازم، ممکن است انتظارات متفاوتِ کمتر یا بیشتری از مدیرش برود که امری کاملا طبیعی است. همین مسئله ساده بهکلی نقش، اهمیت و وظایف این مدیران را دچار تغییر و تمایز میکند. پیش از هر چیز باید بدانید که سیستمهای مدیریت محتوا امروزه در بهترین حالت خود قرار دارند.
– ایدهآل برای شبکههایی مانند اینستاگرام، پینترست و لینکدین. – یک جلسه گروهی برگزار کنید و تمام ایدههای ممکن را بدون قضاوت و نقد اولیه جمعآوری کنید. – شبکههایی مانند اینستاگرام، توییتر، پینترست، لینکدین و حتی ردیت منبع بیپایانی از ایدهها هستند. سعی کنید در بارگذاری ویدیو نیز از فیلم های کپی استفاده نکنید. «پیش از اختراع گرامافون در سال 1877 صدا، زودگذرترین حس به شمار میرفت. محتوا را موجودی زنده ببینید که نیاز است مدام به آن رسیدگی کنید تا رشد کند و به چشم بیاید.
این روش به تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان واقعی کمک میکند. استفاده از این تکنیک ممکن است در برخی صنایع دشوار باشد؛ اما در نظر داشته باشید که همیشه موضوعات ارزشمندی در حوزه کاری شما وجود دارد. اخبار را دنبال کنید، مطمئن شوید خبری که انتخاب کردهاید، مخاطبها را جذب کرده و آنها را ترغیب به مطالعه بیشتر میکند. قبل از صرف زمان برای تولید محتوای جدید، از این فرصت استفاده کرده و مطالب قدیمی خود را بررسی کنید. شما همیشه میتوانید از محتواهای قدیمیتان درس بگیرید، چه با بررسی نکاتی که موثر بودهاند، چه آنهایی که بهتر است در آینده تکرار نشوند.
اطمینان حاصل کنید که از هشتگ های مرتبط استفاده کرده و کاربران مرتبط را برای افزایش دید تگ می کنید. – با پیگیری نظرات و پیشنهادات، میتوانید محتوای خود را به نحوی بهبود دهید که بیشتر با مخاطبتان همخوانی داشته باشد. برای تحلیل دقیقتر و بهدست آوردن دادههای معتبر، باید از ابزارهای مختلفی استفاده کنید که به شما کمک میکنند عملکرد محتوای خود را بررسی کنید و روند بهبود را پیگیری نمایید. برای تحلیل موفقیت محتوا، باید از شاخصهای کلیدی عملکرد (KPIs) استفاده کنید. این شاخصها به شما کمک میکنند تا عملکرد محتوا را بهطور دقیق اندازهگیری کنید و روند بهبود را دنبال نمایید. – ابزارهایی مانند Trello، Asana، یا Google Calendar میتوانند مدیریت تقویم محتوایی را آسانتر کنند.
کمی طنز چاشنی کار خود کنید، مخاطبان بیشتر دوست خواهند داشت. پرسونای مشتری یعنی، یک تصویر خیالی از یکی از مشتریان با پیشزمینهای خاص بسازید. او باید اهداف شخصی، بلندپروازی و مشکلات خاص خود را در مسائل روزمره داشته باشد. وقتی چنین پرسوناهایی در ذهن خود داشته باشید، بهتر میتوانید محتوای خلاقانه برایشان بسازید. به مخاطب خود ارزش دهید.برای آن یک محصول دانلودی مرتبط در مقاله قرار دهید و کاری کنید که از دریافت آن خشنود شود.
البته به صورت کلی فرایند خلاقیت در محتوا خیلی کار پیچیدهای نیست و شما با ایدههای خیلی ساده میتوانید این خلاقیت را ایجاد کنید و باعث رضایت بیشتر کاربران شوید. – این اطلاعات به شما کمک میکند تا بفهمید کدام پستها بیشتر با مخاطبان در ارتباط هستند و برای آینده، محتواهای جذابتر ایجاد کنید. پس از انجام تمام مراحل قبلی، مرحله انتشار محتوا آغاز میشود. این مرحله، مرحلهای است که محتوای شما به دنیای دیجیتال وارد میشود و شروع به رسیدن به مخاطبان هدف میکند. در این مرحله، باید با دقت و استراتژی محتوای خود را در کانالهای مختلف منتشر کنید و از بهترین روشها برای تأثیرگذاری بیشتر استفاده کنید.
قبل از نوشتن، همه ایدههای خود را درباره آنچه میخواهید بنویسید، یادداشت کنید. ایدهها را جمع و جور و مرتب کنید و یک مقاله از آن استخراج کنید. بسیاری از افراد پس از کمی نوشتن، از موضوع اصلی منحرف میشوند و به طور کلی محتوا به سمت دیگری میرود. نقل قول از متخصصان یا دیگر مقالات از منابع معتبر، اعتبار کار شما را افزایش میدهد. از اینکه نقل قولهایی از افراد متخصصتر و شناخته شدهتر از خودتان بیاورید، هراس نداشته باشید.
هیچ اشکالی ندارد اگر در جای دیگری فرمول خاص، طرح یا قالب مشخصی برای محتوا دیدهاید و بخواهید مجدد از همان الگو استفاده کنید. نیک لینک با تیمی از متخصصان و طراحان حرفه ای، به شما کمک می کند تا محتوایی باکیفیت، خلاقانه و متناسب با نیازهای مخاطبانتان تولید کنید. از ایده پردازی گرفته تا اجرا، در هر مرحله با دقت و تخصص بالا کار می کنیم تا اطمینان حاصل شود که محتوای شما همواره در بالاترین سطح ممکن ارائه شود. Pinterest یک شبکه اجتماعی منحصر به فرد است که بر پایه تصویر و ایده پردازی طراحی شده است. این پلتفرم به کاربران اجازه می دهد تا ایده ها، الهامات و پروژه های خلاقانه خود را به اشتراک بگذارند و کشف کنند.
با استفاده از Make.com، همکاری تیمی در فرآیند تولید محتوا به طور قابل توجهی بهبود مییابد. گردش کارهای اتوماتیک و یکپارچهسازی با ابزارهای مختلف، به تیمها کمک میکند تا به صورت هماهنگ و کارآمد کار کنند. یک نویسنده حرفهای، در بین اصول تولید محتوا به ویرایش آن توجه زیادی دارد. رعایت قواعد نگارشی و نوشتاری به بهبود کیفیت محتوا و تجربه کاربری خواننده کمک زیادی خواهد کرد. سال جدید تحصیلی بار دیگر از راه رسیده و وقت خداحافظی با تابستان است.
– اگر در تیمی مشغول به کار هستید، تقویم محتوایی وظایف را شفاف کرده و به تسهیل همکاری کمک میکند. برای محتوای صوتی، لینک دانلود قرار ندهید تا کاربران در سایت شما به گوش دادن ادامه دهند. این امر به افزایش زمان ماندگاری آن ها در سایت و بهبود رتبه سئو سایت شما کمک خواهد کرد. مردم تمایل دارند محتواهای مثبت و امیدوارکننده را به اشتراک بگذارند. ایجاد محتواهای خوشحال کننده در عین چالش برانگیز بودن، ساده است و می تواند تأثیر مثبتی بر مخاطبان شما داشته باشد. یک راه موثر برای دنبالکردن مقالات و اخبار جدید، ایجاد Google Alerts برای کلمات کلیدی خاص مربوط به کسبوکارتان است.
منظور ما از تولید محتوا یعنی برنامهریزی، ایجاد و ارائه محتوا به مخاطبان هدف، از طریق کانالهای مختلف. این فرایند شامل مراحلی مثل ایدهپردازی، مفهومسازی، داستانسرایی، نگارش و توزیع نهایی محتوا است. اگر کسبوکار اینترنتی شما به شکل حضوری اداره میباشد یا دارای یک دفتر کار هستید، باید بدانید که محیط کار میتواند کارسازی عمیقی بر محتوای خلاقانه شما داشته باشد. ایجاد فضایی راحت و منظم نه تنها به بهبود کارایی کمک میکند، بلکه میتواند خلاقیت شما را به طرز چشمگیری افزایش دهد. استفاده از رنگهای ملایم، گیاهان طبیعی و نور طبیعی میتواند فضایی آرامشبخش ایجاد کند که به شما احساس راحتی و الهام بخشی بیشتری بدهد. تحلیل عملکرد محتوا یکی از مهمترین مراحل در فرآیند تولید محتوا است.
با توجه به حیطه کاری برندتان، میتوانید محتوایی بنویسید که مخاطب، شما را به عنوان یک رفرنس و مرجع اصلی درنظر بگیرد. بعد از آن باید کانالهایی که این محتوا را منتشر میکنید، بیابید. وبسایت، شبکههای اجتماعی و … همه میتوانند کانالی برای ارائه محتوا به مخاطب باشند. یکی از پارامترهایی که میتواند به شما کمک کند که در حوزه کسبوکارتان موفق شوید، تولید محتوا است. این به معنای آن است که شما کاری کنید که در حوزه خود تبدیل به منبع و مرجع اصلی شوید. این روزها که محتوا حرف اول را میزند، میتوانید با استفاده از آن به بیشتر دیده شدن خودتان کمک کنید.
میلیونها کاربر و پایگاههای طرفداران متنوع از تمام نقاط جهان وجود دارد. بنابراین ارسال محتوا در مکانهای مرتبط میتواند خوانندگان را افزایش دهد و سر و صدایی در اطراف برند ایجاد کند. همچنین اگر گیر کرده اید و به دنبال ایدههای داستانی هستید، رسانههای اجتماعی مکان بسیار خوبی برای ایدهیابی است. تحقیقات را میتوان به صورت آنلاین با مراجعه به مقالات سایتهای مختلف انگلیسی و فارسی، مجلات دیجیتال، وب سایتهای دولتی یا سایر منابع معتبر انجام داد. تحقیقات آفلاین را میتوان از طریق کتاب، مصاحبه و موارد دیگر انجام داد. محتوایی که به خوبی تحقیق شده و صادقانه باشد ارزش زیادی به خواننده ارائه میدهد.
با انتخاب پست ها، مقاله ها یا ویدیوهای وبلاگ با عملکرد برتر و استفاده مجدد از آنها در قالب های مختلف، می توانید به مخاطبان جدید دسترسی پیدا کنید و تعامل بیشتری ایجاد کنید. برای شروع، به انجام نظرسنجی ها و تحقیقات منظم برای درک بهتر نیازهای مخاطبان هدف خود تمرکز کنید. همچنین می توانید با مهربانی از موفقیت مشتری/تیم های فروش خود برای پیوستن به تماس ها و جمع آوری بازخورد و ایده ها یا با ارتباط با مشتریان خود از طریق شبکه های اجتماعی یا ایمیل، مستقیماً با مشتریان خود ارتباط بگیرید. امیدواریم که از خواندن این محتوا لذت برده و اطلاعات کافی را کسب کرده باشید؛ در ضمن هر سوالی درباره موضوع این مقاله دارید میتوانید از طریق باکس نظرات با ما در ارتباط باشید تا سریعا شما را راهنمایی کنیم. در ادامه مطلب به سراغ یکسری ایدههای خلاق و خوب میرویم که میتوانید با استفاده از آنها بازخورد محتوایی را تا چند برابر افزایش دهید.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری