آموزش فروش در اینستاگرام pdf 2021-01-22
آموزش فروش در اینستاگرام 11 فن برای افزایش فروش پرتال
باید نظرات مثبت مشتری های قبلی رو به اشتراک بذاری، پاسخ سوالات رو سریع بدی و شرایط خرید و مرجوعی رو واضح توضیح بدی. همچنین استفاده از ویدئوهای واقعی، مثل معرفی محصول یا پشت صحنه کارت، به مشتری حس اعتماد بیشتری می ده. این الگوریتم به گونه ای طراحی شده که نمایش پست ها را به صورت تصادفی و بر اساس تعاملات کاربران انجام می دهد. به همین دلیل، ممکن است بسیاری از فالوورها نتوانند پست های شما را مشاهده کنند. این موضوع می تواند به کاهش دسترسی و در نتیجه کاهش فروش منجر شود. بنابر این برای موفقیت در این پلتفرم، نیاز به استراتژی های بازاریابی هوشمندانه و خلاقانه وجود دارد.
همچنین، استفاده از عکس های واقعی و باکیفیت از محصولات، به مشتریان کمک می کند تا تصویر روشنی از آنچه خریداری می کنند، داشته باشند. برای افزایش نرخ کلیک، می توانید در پست ها و استوری های خود به لینک موجود در بیو اشاره کنید و کاربران را تشویق به بازدید از آن کنید. این کار به ویژه برای صفحات تجاری که قصد افزایش ترافیک وب سایت خود را دارند، بسیار مفید است. در صورت تمایل، می توانید حساب تجاری خود را دوباره به حساب شخصی تبدیل کنید. با این حال، توجه داشته باشید که با این تغییر، دسترسی به ابزارهای تجاری از دست خواهد رفت.
– ابتدا باید یک پیکسل ردیابی (Tracking Pixel) از پلتفرم تبلیغاتی خود (مثلاً فیسبوک یا اینستاگرام) در سایت خود نصب کنید. ریتارگتینگ (Retargeting) یک روش هوشمندانه برای بازگرداندن افرادی است که قبلاً از سایت یا صفحه شما بازدید کردهاند اما خرید نکردهاند. با استفاده از این روش، میتوانید تبلیغات خود را به این افراد نمایش دهید و آنها را به بازگشت و خرید ترغیب کنید. Buyer Persona (پرسونای خریدار) یک شخصیت فرضی است که نماینده مشتری ایدهآل شماست. این سیستم به شما کمک میکند تا مشتریان خود را بهتر بشناسید و تبلیغات خود را بر اساس نیازها، علایق و رفتارهای آنها تنظیم کنید.
مثلاً میتوانید روشهایی مانند کارت به کارت، پرداخت در محل یا پرداخت از طریق درگاههای اینترنتی را ارائه دهید. ما در سایتساز و فروشگاهساز سی فایو هر آنچه که شما برای داشتن یک فروشگاه اینترنتی موفق نیاز دارید را فراهم میکنیم. فروشگاه مبلمان و دکوراسیون داخلی که انواع مبلهای مدرن و کلاسیک را عرضه میکند. تمرکز بر کیفیت بالا، طراحیهای بهروز و ارائه خدمات مشاوره برای چیدمان از دلایل موفقیت این پیج هستند. فایلمَس پلتفرم خرید و فروش فایل و محصولات دیجیتال است که خیلی راحت می توانید فایل مد نظر خود را خرید کنید و یا اگر محصول دانلودی دارید به فروش بگذارید. در ادامه راجع به بعضی از فوت و فنهای فروش محصولات در اینستاگرام اشاره خواهیم کرد.
با قرار دادن لینک وب سایت در پروفایل اینستاگرام، کسب و کارها می توانند به راحتی اعتماد مشتریان را جلب کرده و آن ها را به خرید ترغیب کنند. یکی از نکاتی که در آموزش فروش اینترنتی در اینستاگرام باید به آن توجه کنید، تحریمها و محدودیتهای پرداخت اینستاگرام است. متاسفانه با وجود تحریمها و فیلترینگ اینستاگرام، بسیاری از قابلیتهای فروشگاهی آن برای کاربران ایرانی از دسترس خارج است. به همین دلیل بسیاری از آنلاینشاپهای ایرانی فروش خود را از طریق کارتبهکارت یا ارجاع به سایت انجام میدهند.
اگر هنوز حساب تجاری ندارید، همین امروز مراحل تبدیل را آغاز کنید و از مزایای آن بهره مند شوید. امروزه با گسترش شبکه های اجتماعی و فروشگاه های آنلاین بسیاری از مفاهیم کسب و کار دچار تغییر شده است. بسیاری از افراد برای خرید و فروش کالاهای مورد نظر خود شبکه اجتماعی اینستاگرام را انتخاب کرده اند.
پیجهای فروشگاهی با فالوور بالا در اینستاگرام، با استفاده از استراتژیهای مختلف و تولید محتوای جذاب توانستهاند به موفقیت چشمگیری دست پیدا کنند. در ادامه به چند نمونه از این پیجها و دلایل موفقیتشان اشاره میکنیم. خبر خوب این است که پرتال به تازگی امکان جدیدی را برای شما کاربران اینستاگرام ایجاد کرده که با کمک آن فرآیند خرید محصول در اینستاگرام با اتصال خودکار به سایت، راحتتر شده است. علاوه بر این، پرتال افزونهای به نام ویترین دارد که میتوانید محصولات مهم یا تخیفدار را در آن نمایش دهید. شما با پرداخت مبلغی، تبلیغ محصولات و خدماتتان را به افرادی مانند بلاگرها، اینفلوئنسرها یا پیجهای بزرگ خبری و رسانهای که ترجیحا با کسب و کار شما مرتبط باشند، میدهید.
حالا وقتشه که مهمترین قدم رو بردارید و مشتریهاتون رو به خرید ترغیب کنید. این تبلیغات به افرادی که قبلاً از سایت یا صفحه شما بازدید کردهاند، نمایش داده میشود. – کاربرانی که از صفحه خاصی (مثلاً صفحه کیفهای دستی) بازدید کردهاند.
فرض کنید شما یک فروشنده لوازم آرایشی هستید و میخواهید Buyer Persona خود را ایجاد کنید. اگر مشتری از محصولی شکایت دارد، به او پیام دهید و سعی کنید مشکل را حل کنید. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.
اگر شما یک سایت دارید، میتوانید یک پیشنهاد پاپ آپ مانند “با عضویت در خبرنامه ما، ۱۰٪ تخفیف دریافت کنید” نمایش دهید. در هر حوزهای اشتباهاتی وجود دارد که افراد کمتجربه ممکن است آنها را مرتکب شوند. با خواندن بخش بعدی مقاله میتوانید از بروز این اشتباهات جلوگیری کنید. برای مشاهده لینک اشتراک گذاری مختص شما، ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید.
در مقابل، برندهایی که دارای وب سایت هستند، به عنوان کسب و کارهای معتبرتر شناخته می شوند. این اعتبار می تواند در جذب سرمایه گذاران و مشتریان جدید تاثیر بسزایی داشته باشد. در واقع، داشتن یک وب سایت به برندها کمک می کند تا در بازار رقابتی بهتر دیده شوند و ارزش بیشتری پیدا کنند. یکی از محدودیت های اینستاگرام، عدم امکان قرار دادن لینک های قابل کلیک در پست ها است.
اینستاگرام یکی از بهترین روشهای بازاریابی و فروش در دنیای امروز است. یکی از مهمترین نکات در موفقیت آنلاینشاپ، انتخاب درست محصول است. با شناسایی محصولی که مشتریان واقعا به آن علاقه دارند، همیشه چند قدم از رقبا جلوتر هستید.
جهت مشاوره و راهنمایی در مورد پکیج های سایت ساز سی فایو با ما تماس بگیرید و یا از چت آنلاین گفتگو کنید. با اینکار به مشتری نشان میدهید که برای راحتی و علاقمندی او ارزش قائل هستید. مثلاً میتوانید از دکمههایی مانند “همین حالا خرید کنید” استفاده کنید. اگر پرسش یا نظری درباره مقاله دارید، خوشحال میشویم آن را با ما در میان بگذارید. با تحلیل دادهها و اجرای تستهای A/B، میتوانید کمپین خود را بهینه کنید و بازدهی آن را افزایش دهید. در انتها، حتما یک فراخوان به اقدام (Call to Action) اضافه کنید؛ عباراتی مانند «همین حالا سفارش دهید» یا «لینک خرید در بیو» بسیار موثر هستند.
نظرسنجی انجام دهید و از مخاطبان بخواهید علایق خود را مطرح کنند. اگر شما لباس میفروشید، از زوایای مختلف عکس بگیرید و حتی یک ویدئو کوتاه از پوشیدن لباس و تنخور آن نمایش دهید تا کاربران با اطمینان بیشتری از شما خرید کنند. نورپردازی مناسب، زاویههای خلاقانه و پسزمینههای ساده و مرتب، میتوانند تاثیرگذاری محتوای شما را افزایش دهند. 10- حتی اگر حساب شخصی خود را رشد ندهید،با مدیریت شبکه های اجتماعی شرکت ها شما یاد خواهید گرفت که آن را به عنوان یک شغل انجام دهید.
با استفاده از این داده ها، می توانید استراتژی های بازاریابی خود را بهینه کرده و نتایج بهتری کسب کنید. بنابر این، هنگام راه اندازی یک صفحه فروش کیف و کفش، باید به جنسیت و نوع مدل ها (اسپرت، مجلسی و… ) توجه ویژه ای داشته باشید. هر کدام از این مدل ها مشتریان خاص خود را دارند و در آموزش فروش در اینستاگرام استراتژی مرتبط با هر کدام را می آموزید. هدایا یک ترفند کلاسیک است که در سایر پلتفرمها نیز استفاده میشود، جایی که یک پست جایزه برای مخاطبان قرار میگیرد.
خود شما بیشتر برای دیدن ویدئو وقت میگذارید، یا خواندن یک مطلب؟! در واقع ویدیو، احساسات بیشتری را به فرد انتقال می دهد و ماندگاری آن بیش از عکس می باشد. با ساخت ویدئوهای جذاب و تاثیرگذار، افراد زیادی جذب محصول یا خدمات شما میشوند. مثلا در بازار، بعضی از بوتیکها، از شدت شلوغی در آنها جای سوزن انداختن نیست. در مقابل بعضی از آنها، از بیکاری دست روی دست گذاشتهاند و به بدهیهای خود فکر میکنند! چون فروشندۀ دستۀ اول، کار خودش، یعنی فروش را بهخوبی بلد است.
این محتوا می تواند شامل راهنمایی های مرتبط با محصولات، نکات کاربردی یا حتی آموزش های عمومی باشد. این کار نه تنها به افزایش تعامل با صفحه شما کمک می کند، بلکه باعث می شود مشتریان به شما وفادار بمانند. یکی از مهمترین نکات در آموزش فروش اینترنتی در اینستاگرام و افزایش فروش در دیجیتال مارکتینگ، تعامل با کاربران است. از مخاطب بخواهید پستهای شما را لایک و نظرات خود را کامنت کند.
بدیهی است که روش اول امنیت پایینتری دارد و برای موفقیت در آن باید اعتبار زیادی نزد مشتریان داشته باشید. روش دوم معقولتر است و فرایند اعتمادسازی میان مشتری و کسبوکار را آسان میکند. یکی دیگر از گامهای مهم در آموزش فروش اینترنتی در اینستاگرام، انتخاب محصول مناسب است. شما باید استراتژی کسبوکارتان را مشخص و محصولاتی را که قرار است عرضه کنید، انتخاب کنید. ترجیحا اگر فروشگاه فیزیکی دارید، محصولات آن را بفروشید؛ چون به آنها دسترسی سریع دارید. اگر به دستهبندی دیگری علاقهمند هستید، حتما به راه های تامین کالا برای پیج اینستاگرام و ارسال سریع محصولات توجه کنید، زیرا یکی از مهمترین معیارهای جذب و رضایت مشتری است.
چون با داشتن سایت، علاوه بر اینستاگرام، ورودیهای دیگری از موتورهای جستجوی گوگل خواهید داشت. و مهمتر از آن، با فیلتر شدن اینستاگرام در آینده، چیز زیادی از دست نخواهید داد. یک نمونه آن پیج فروش webpoosh است که در کنار اینستاگرام، سایتی برای فروش دارد. پلتفرم اینستاگرام، از ابتدا تا الان، ماهیت تصویری داشته و دارد. تاثیر قرار دادن تصاویر با کیفیت و مناسب، همیشه روی جذب کاربر، تاثیر زیادی دارد.
یا مثلا اگر مخاطبتان گروه سنی نوجوان باشد، بهترین زمان آن آخر شب خواهد بود. وقتی فعالیت مستمر و دائمی داشته باشید، الگوریتم اینستاگرام شما را به عنوان یک پیج فعال شناسایی میکند و پستهای شما بیشتر به بقیه کاربران نمایش داده میشود. این شبکه اجتماعی قدرتمند و در عین حال بسیار محبوب، امکانات خوبی را برای جذب بازدیدکننده و تبدیل آنها به مشتری، در اختیار ما قرار داده است.
پیجی موفق در زمینه فروش اسباببازی و محصولات مرتبط با کودکان است. عرضه اسباببازیهای متنوع آموزشی، همکاری با برندهای معتبر و ارائه محتوای آموزشی برای والدین از عوامل موفقیت این پیج محسوب میشود. تقویم محتوایی و برنامه فعالیتتان را با توجه به محصول و مخاطب هدفتان مشخص کنید. مثلا شاید مخاطب هدف شما، قشر کارمند باشد، بهترین زمان فعالیت شما، بین 12 تا 1 ظهر و 5 بعد از ظهر به بعد است.
اگر می خواهید یک کسب و کار جدیدی به راه بیاندازید، توصیه ما این است که از ابزار هایی مانند اینستاگرام در شروع کار خود استفاده کنید. قبل از ارائه محصول یا خدمات در پیج، به تولید محتوای آموزشی مرتبط با کسب و کارتان بپردازید. با این کار اولاً ارزش افزودهای را به مخاطبانتان دادهاید، ثانیا مخاطبانی که علاقهمند به حوزه کاری شما هستند، ترغیب میشوند شما را فالو کنند. داشتن صد هزار فالوور اما فقط صد خریدار در میان آنها، آمار جذابی نیست.
برای موفقیت در این روش، اولین گام تعیین هدف مشخص برای کمپین است. باید بدانید که هدف شما افزایش آگاهی از برند است یا فروش مستقیم یا ایجاد تعامل با کاربران . تبلیغات یکی از بهترین روشها برای افزایش فروش محصول در اینستاگرام و ارتقای برند است. این پلتفرم با ارائه ابزارهای متنوع به شما این امکان را میدهد که بهصورت هدفمند مشتریان خود را پیدا کنید و فروش خود را افزایش دهید. در ادامه به روشهای موثر تبلیغاتی و نکات مرتبط با اجرای کمپینهای موفق اشاره میکنیم. پس محتوای جذاب و ارزشمند، پل ارتباطی بین شما و مشتریانتان است.
میتوانید محصولات خود را در استوری تبلیغ کنید و لینک صفحه خرید را در همانجا قرار دهید. همونطور که توی دنیای واقعی یه مغازه شیک مشتری رو جذب میکنه، توی اینستاگرام هم یه صفحه آراسته و مرتب میتونه نظر مخاطب رو جلب کنه و اون رو به یه مشتری وفادار تبدیل کنه. در بیو اینستاگرام خود، فقط یک لینک به صفحه سایت محصولات خود قرار دهید و از مشتریان بخواهید برای خرید از همان لینک استفاده کنند. اگر بهدنبال راهی برای ارتقای کسبوکار خود در اینستاگرام هستید، میتوانید فرم مشاوره با متخصصان جریان را پر کنید.
هزینه های مرتبط با خرید پیج و تبلیغات می تواند به سرعت افزایش یابد و این موضوع ممکن است برای برخی از کسب و کارها به صرفه نباشد. همچنین، مدیریت یک پیج خریداری شده نیازمند زمان و تلاش زیادی است. به روزرسانی مداوم محصولات، پاسخگویی به سوالات مشتریان و نظارت بر بازخوردها از جمله وظایفی است که باید به آن ها توجه شود.
نکته مهم این است که نمی توانید به اندازه فروشگاه های بزرگ، موجودی تهیه کنید. بنابر این، بهتر است بر روی یک یا چند کالای خاص تمرکز داشته باشید. پس از خرید، باید با استفاده از تکنیک های بازاریابی، محصولات را در وب سایت خود به فروش برسانید.
اما با طراحی یک وب سایت، امکان دسته بندی محصولات و ایجاد سیستم جستجو فراهم می شود. این ویژگی به مشتریان کمک می کند تا به راحتی و در زمان کوتاه تری محصولات مورد نظر خود را پیدا کنند و خرید خود را انجام دهند. کسب و کارهایی که تنها به فعالیت در اینستاگرام محدود می شوند، معمولا اعتبار کمتری در نظر مشتریان دارند.
در مقابل، اگر ویترین فروشگاه بهم ریخته و نامناسب باشد، محصولات به سختی دیده شده و رغبت نمی کنیم وارد مغازه شویم. در اینستاگرام، عکسها و ظاهر صفحۀ شما حکم همان ویترین و شیشه مغازه را دارد. کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است.
نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که بیشتر خریداران پوشاک در اینستاگرام، بانوان هستند. به عنوان مثال، یک خانم متاهل برای خود و خانواده اش خرید می کند. بنابر این، استراتژی های تبلیغاتی که در آموزش فروش در اینستاگرام آموختید باید به گونه ای طراحی شوند که بیشتر بر روی نیازها و سلیقه های خانم ها تمرکز کنند. پیام رسانی مستقیم یکی دیگر از راه های ارتباطی و تعاملی است که اینستاگرام در اختیار کاربران خود قرار داده است. خیلی ها هستند که قیمت ها را زیر صفحه فروشگاه خود اعلام نمی کنند و از کاربران می خواهند برای استعلام قیمت دایرکت پیام دهند.
قیمت گذاری درجهبندی شده به شما کمک میکند تا محصولات خود را به گونهای قیمتگذاری کنید که برای همه جذاب باشد. اگر شما لوازم آرایشی میفروشید، از کلمات کلیدی مانند “خرید رژلب ارزان” یا “فروش لوازم میکاپ” استفاده کنید تا این تبلیغات هدفمندتر انجام شوند. اگر از تبلیغات کلیکی استفاده میکنید، سعی کنید کلمات کلیدی مرتبط با محصولات خود را انتخاب کنید. اگر شما کتاب میفروشید، میتوانید یک ایمیل با عنوان “کتابهای جدید با ۲۰٪ تخفیف” به مشتریان خود ارسال کنید. اگر ایمیل مشتریان را دارید، میتوانید تبلیغات خود را از طریق Gmail به آنها ارسال کنید.
بااینحال برای موفقیت در ساخت آن باید اصول تولید محتوا در اینستاگرام را بدانید. پس از آمادهکردن اکانت اینستاگرام و انتخاب محصول، نوبت به نحوه پیدا کردن مخاطب هدف در اینستاگرام میرسد. تنها با شناخت مخاطبان میتوانید روی آنها تاثیر بگذارید و محصول خود را بفروشید. با تمرکز ویژه بر مذاکرات برد-برد، این دوره به شرکتکنندگان کمک میکند تا در جلسات فروش، روابط پایدار و مؤثری با مشتریان برقرار کنند. با تعامل موثر با مشتریها میتونید اعتماد و وفاداری اونها رو جلب کنید و به این ترتیب، فروش خودتون رو افزایش بدید. قدم چهارم مهارت فروش در اینستاگرام.اینستاگرام فقط یه ویترین برای نمایش محصولات شما نیست، بلکه یه ابزار عالی برای تعامل با مشتریها و ایجاد یه رابطه صمیمی با اونها هم هست.
به عنوان مثال، اگر کسب و کار شما در زمینه خدمات یا محصولات خاصی فعالیت می کند که در فضای خرده فروشی نیست، ممکن است این روش به نتیجه مطلوب نرسد. اولین عنصری که در پروفایل اینستاگرام توجه کاربران را جلب می کند، تصویر پروفایل است. این تصویر نه تنها نشان دهنده هویت بصری برند شماست، بلکه می تواند تاثیر مستقیمی بر تصمیم کاربران برای دنبال کردن صفحه شما داشته باشد. این کار باعث ایجاد یکپارچگی در تمامی کانال های بازاریابی شما می شود و به تقویت برند در ذهن مخاطبان کمک می کند.
با این حال، پاسخگویی سریع به پیام های مستقیم می تواند از اهمیت زیادی برخوردار باشد. همانطور که گفته شد برای رشد صفحات خرید اینستاگرام باید ترفندها و تکنیک های مختلفی را یاد بگیرید. در اینجا برخی از بهترین ترفندها وجود دارد که به شما کمک می کند مخاطب هدف خود را پیدا کنید و فروش خود را در صفحه خرید خود افزایش دهید.
نکته آخر این مقاله هم ایجاد یک سایت برای برند بود که نسبت به رقبا یک تفاوت اساسی داشته باشید. ارائه محتوای آموزشی رایگان یکی دیگر از راه های موثر برای جلب اعتماد مشتریان است. وقتی شما اطلاعات مفید و کاربردی را در اختیار مخاطبان قرار می دهید، آن ها شما را به عنوان یک منبع معتبر و قابل اعتماد می بینند.
شما می توانید محصولات را از فروشگاه های آنلاین دیگر بخرید و پس از دریافت سفارش، آن ها را برای مشتریان ارسال کنید. در این روش آموزش فروش در اینستاگرام شما بدون نیاز به نگهداری موجودی، کالاها را به فروش برسانید. به اشتراک گذاری ویدیوهای نظرات مشتریان یکی دیگر از ترفندها برای رشد صفحات فروشگاه اینستاگرام است. اگر فروشگاه اینترنتی شما دارای شعب فیزیکی نیز می باشد، بهتر است برای جلب اعتماد بیشتر در قسمت هایلایت معرفی کسب و کار خود آدرس، شماره تلفن و سایر روش های تماس را ذکر کنید. همچنین اگر فروشگاه فیزیکی ندارید، بهتر است چند شماره تلفن در بیو پیج و کپشن پست قرار دهید. به این ترتیب مشتریان می توانند سفارشات خود را به صورت تلفنی ثبت کنند.
خرید فالوور ارزان.خرید فالوور. خرید ویو اینستاگرام . خرید لایک اینستاگرام . خرید دایرکت انیوه . خرید پی وی pv تلگرام . خرید ربات اینستاگرام